محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند

سازمان فناوری اطلاعات ایران از نهایی شدن ۳۰ هزار جمله پیکره گفتمان در فضای مجازی با همکاری مرکز علوم و تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خبر داد.
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، مرکز علوم و تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، طبق استاندارد پیکره گفتمان PENN (Pensilvania)، به تهیه پیکره‌های زبانی پرداخته و به عنوان خروجی نهایی طرح، ۳۰ هزار جمله پیکره گفتمان که علاوه بر برچسب‌های گفتمانی شامل برچسب‌های اجزای کلام، نحوی و معنایی نیز است را ارائه داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، ره‎نگاشت تحول راهبردی نصر کشور (بیستون) با حضور وزیر ارتباطات و رییس مرکز ملی فضای مجازی رونمایی شد.
امسال نشست سالانه هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور کمی متفاوت‎‌تر از سال‌‎های گذشته و در دو بخش برگزار شد. در بخش نخست این نشست که امروز صبح در محل تالار شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، وزیر ارتباطات و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور در میان فعالان حوزه فاوا از استان‎های مختلف ضمن سخنرانی در خصوص اقتصاد دیجیتال و ضرورت پیاده‎سازی آن در کشور، از ره‌نگاشت تحول راهبردی نصر کشور(بیستون) رونمایی کردند. در بخش دوم این نشست نیز طبق روال سال‎‌های قبل هیات عمومی نصر کشور برگزار و با رای اکثریت اعضا روزنامه فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی صنف فاوا انتخاب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

پس از گذشت ٣ سال از انتشار بازی کامپیوتری «زولا» در مراسمی سازندگان این بازی اعلام کردند که در به‌روزرسانی جدید این بازی نقشه تهران نیز به آن اضافه خواهد شد.
به گزارش پیوست، در این مراسم شرکت سورنا گیمز ایران و لوکوم گیمز ترکیه که به صورت مشترک روی این بازی کار می‌کنند از نقشه تهران بازی زولا رونمایی کردند.
علی ذاکری، مشاور هیات رئیسه شرکت سورناگیمز در گفت‌وگو با پیوست در مورد اضافه شدن نقشه تهران به بازی زولا گفت: «نقشه‌های زولا تا پیش از به‌روزرسانی جدید بازی به نقشه تخت جمشید محدود می‌شد؛ اما حال نقشه تهران هم به این بازی اضافه شده است.» به گفته‌ی او محدوده نقشه تهران در این بازی حدفاصل میدان فلسطین و میدان انقلاب را در بر می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

تدوین پیش‌نویس الزامات رمزارزها از سوی بانک مرکزی هر چند با انتقادات بسیاری مواجه شد و بسیاری این متن را بسیار خام برآورد کردند؛ اما خروج رگولاتوری پولی از انفعال در این بخش را گام موثری در جهت پیش‌برد اهداف این بخش می‌دانند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند در به‌روزرسانی اخیر سامانه «اظهارنامه گمرکی تلفن همراه» این امکان اضافه شده است که بعد از ثبت اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی به صورت آنلاین اطلاعات به سامانه همتا ارسال خواهد شد و کد فعال‌سازی از طرف همتا در همان روز پیامک خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۴ اسفند

ابوالحسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه نظام هویت معتبر در فضای مجازی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار دارد و در چند جلسه نیز مورد بررسی قرار گرفته، گفت: هدف از ایجاد این نظام استقرار زیست بوم زیرساخت تعاملات آزادانه، سالم و پویا با رعایت حقوق فردی و اجتماعی در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: این موضوع که زمینه روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فناورانه را بین کاربران فضای مجازی فراهم می‌کند باعث توسعه کسب و کارهای دیجیتال، رسانه‌ها و خدمات اداری دولتی خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، آرمان پیشینی، مدیر مرکز روابط و همکاری‌های بین‌الملل سازمان فضایی ایران گفت: مرکز آموزشی علوم و فناوری فضایی آسیا و اقیانوسیه (CSSTEAP) در اطلاعیه‌ای برای جذب کارآموز در گرایش تخصصی «مخابرات ماهواره‌ای» در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

به گزارش مهر، محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای امروز چهارشنبه در نشست خبری گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه سال ۹۸ با شعار «آینده بهتر» در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برای این دوره از الکامپ بخشی تحت عنوان «الکامپ جابز» نیز به بخش‌های دیگر نمایشگاه افزوده شده است، گفت: این بخش با هدف اشتغال آفرینی و کاریابی دانش آموختگان فناوری اطلاعات و ارتباطات برپا می‌شود.

ادامه مطلب