محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند

به گزارش فارس، در پیگیری از کمیته اجرای طرح رجیستری تایید شد که در حال حاضر فقط تلفن همراه مشمول طرح رجیستری است و سایر تجهیزات هنوز مشمول طرح نشده‌اند.
چندی پیش اخباری از آغاز رجیستری سایر تجهیزات سیم‌کارت خور از جمله مودم و روتر در آینده نزدیک منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند

معاون امور رادیوئی رگولاتوری اعلام کرد: متقاضیان جدید ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌ی رادیوئی اختصاصی که در منطقه تحت پوشش شبکه رادیو ترانک عمومی کشور قرار دارند، لازم است تا نیاز فرکانسی خود را از طریق شبکه مذکور تامین کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند

مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران باید حداکثر یک ماه پس از تاریخ درخواست متقاضی خط تلفن ثابت در نواحی شهری، سرویس مشترک را دایر کرده و به وی تحویل دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وحید مختاری افزود: با توجه به الزامات پروانه‌ای پیش‌بینی شده برای شرکت مخابرات ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسهیل در دسترسی متقاضیان به سرویس تلفن ثابت، سامانه ثبت‌نام اینترنتی تلفن ثابت شرکت مخابرات در سال گذشته راه‌اندازی شده است و در حال حاضر متقاضیان می‌توانند به صورت الکترونیکی برای تلفن ثابت ثبت‌نام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی درباره اظهارات مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی درباره تعیین تخلف توسط قانون تجارت و سابقه اخطار رییس بانک مرکزی در مورد عدم امنیت ارزش افزوده (یا USSD کدها یا کدهای دستوری*# ها)، گفت: در این موضع‌گیری، دو موضوع به صورت موازی مطرح می‌شود. یک بحث، تخلفی است که در نظام رای‌گیری محبوب ترین برنامه تلویزیونی و دستکاری آرای مردمی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه بارها خواهش کرده‌ایم که کسی، درباره‌ی اینکه سیکل این دستکاری چیست، شتاب‌زده نظر ندهد؛ اظهار داشت: اجازه بدهیم بر اساس گزارشاتی که برای پلیس رفته، پلیس نفراتی را صدا کند و توضیحاتی بخواهد، اینکه ما بخواهیم بگوییم این کار ارزش افزوده بوده و ارزش افزوده امنیت ندارد، سخنانی رسانه‌ای بوده و واقعی نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، با توجه به اینکه استفاده از زیرساخت‌های ماهواره‌ای در ارتقا کیفیت زندگی جوامع اهمیت زیادی پیدا کرده است، امسال برای اولین‌بار و با شکل گرفتن کسب‌وکارهای فضاپایه، جشنواره‌ی فاوای وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم به بررسی و معرفی شرکت‌های برتر این حوزه گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند

به گزارش مهر، این کارگاه آموزشی به صورت کوتاه مدت و با رویکرد ایجاد راهکار برای مسائل پیچیده‌ی انسانی که ذی‌نفعان متعددی دارد، توسط خانه‌ی نوآوری برگزار شد.
صالح برادران امینی، مربی کارگاه طراحی خدمات ویژه‌ی استارتاپ‌ها درباره‌ی محورهای برپایی این دوره گفت: مهم‌ترین دلیل شکست یک استارتاپ، حل مسئله‌ای است که کسی به آن نیازی ندارد از این رو مهم‌ترین رویکرد این کارگاه، آموزش یافتن مسئله‌ای واقعی و حل آن به کارآموزان بوده تا بدین ترتیب استارتاپ‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند

به گزارش مهر، صادق عباسی شاهکوه با بیان اقدامات انجام شده در زمینه‌ی توسعه‌ی شبکه‌ی زیرساخت ارتباطی کشور در سال جاری، سرفصل برنامه‌های سال آینده را تشریح کرد و از اتمام و افتتاح پروژه‌ی ملی نور ۲ به عنوان یکی از اقدامات مهم سال آینده خبر داد.
وی گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم این پروژه را در نیمه اول سال ۹۸ اجرا و عملیاتی کنیم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، پیگیری پروژه‌ی OSS/BSS، اتخاذ تدابیر لازم برای واگذاری فیبر تاریک و صوت بین‌الملل و نیز بازسازی شبکه سوئیچ مبتنی بر فناوری IMS را از برنامه‌های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۸ عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ اسفند

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین انتخاب وب سری و فیلم کوتاه جشنواره کودکآنلاین با تشکر از وزیر ارتباطات، جشنواره کودکآنلاین را پرداختن به یکی از نقاط خالی در کشور دانست و گفت: با توسعه فضای مجازی و شکل گرفتن تحول و اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوپا لازم است بسیاری از ساختارها، مقررات و قوانین مورد تجدید نظر قرار بگیرند که متاسفانه متناسب با سرعت تحولات در کشور، با تصمیم‌گیری و در حقیقت کمک به توسعه این فضا در کشور مواجه نیستیم.

ادامه مطلب