محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات با حضور در ستاد فرماندهی پلیس راهور تهران، از عملکرد مرکز کنترل هوشمند پلیس راهور بازدید کرد.
بعدازظهر امروز محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بازدید کرد.
سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس تهران بزرگ در این بازدید، با بیان اینکه ظرفیت معابر پایتخت یک چهارم تا یک هشتم تعداد خودروها است، گفت: در ۷۰ درصد موارد، معابر، به ویژه بزرگراهی مخصوصاً در صبح پر می‌شود.
وی با بیان اینکه حضور پلیس راهور تهران به نسبت بسیاری از کشورها در معابر بیشتر است، تصریح کرد: مرکز مانیتورینگ و فرماندهی کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یکی از مراکز پیشرفته در کشور است که بسیاری از سامانه‌ها مانند داشبورد فرماندهی، سامانه محاسبه لحظه‌ای ترافیک خیابان، سامانه اعمال قانون و رصد تخلفات خودروها در این مجموعه فعال است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه فکری برای قشر کودک و نوجوان در فضای مجازی نکنیم، نسل آینده را از دست می‌دهیم، گفت: راهکار محدودسازی که برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده، در شرایطی که امروز برای والدین‌شان فیلترشکن نصب می‌کنند، مفهوم و معنایش را در حال از دست دادن است.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در«آیین انتخاب وب‌سری و فیلم کوتاه کودک‌آنلاین» با اشاره به وجود جامعه ۱۳ میلیونی کودک و نوجوان در کشور، گفت: این طیف از جمعیت کشور با فضای مجازی متولد شده‌اند و در شروع آموزش و یادگیری‌ها و حتی شاید مرحله قبل از آن با فضای مجازی زندگی‌ می‌کنند و فضای مجازی برای آن‌ها یک واقعیت است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش ایسنا، در حالی که برقراری تماس مجدد با تماس‌های بین‌المللی ناشناس می‌تواند هزینه‌های بسیاری برای مشترکان داشته باشد، اخیراً بدافزاری یافت شده که به ارسال پیامک‌های بین‌المللی ناخواسته اقدام می‌کند و هزینه‌های بسیاری را برای مشترکان و خصوصاً کسانی که دارای خطوط دائمی هستند، می‌تراشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری اعلام کرد ایران هدف بیشترین حملات و شایع‌ترین بدافزار‌های موبایلی قرار دارد.
حملات مهاجمان سایبری در سال گذشته میلادی به نسبت سال ۲۰۱۷ به کاربران موبایل قریب به دو برابر افزایش داشته است که ایران دارای بیشترین حملات بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش دیجیاتو، «رسول سرائیان» دبیرکل سازمان نظام صنفی کشور در پنجمین نشست سالانه هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بررسی چهار محور معرفی سازمان، چالش‌ها، برنامه‌های راهبردی و پیشنهادات عملیاتی این سازمان از دولت خواست تا همراهی بیشتری با این سازمان داشته باشد.
سرائیان با اشاره به گذشت ۱۳ سال از عمر این سازمان و گستره آن در سراسر کشور، تعداد اعضا را در سراسر کشور ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت این تعداد در سه بخش شرکتی، فروشگاهی و مشاوران قرار دارند: «در پایان سال اول دوره پنجم تعداد شرکت‌های عضو به بیش از ۷ هزار، تعداد فروشگاه‌های عضو به بیش از ۲ هزار و تعداد اعضای مشاوران نزدیک به ۷ هزار نفر رسیده‌ است.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۱ اسفند

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمرکز ویژه بر رونق اقتصاد دیجیتال را از رویکردهای جدی این وزارتخانه در دولت دوازدهم برشمرد.
نشست سالانه‌ی هیئت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور روز سه‌شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و مدیران ارشد دولتی این سازمان، مقارن با سالروز تاسیس وزارت ارتباطات برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات گفت: پس از تحریم استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون، ظرف مدت ۵ روز روزانه ۷۰ هزار گوشی آیفون در داخل شبکه ارتباطی کشور، غیرفعال شد.
محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز ۳ شنبه در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به اقدام کمپانی آمریکایی اپل در محدودیت دسترسی به این نرم‌افزارهای کاربردی برای کاربران آیفون، گفت: تا پیش از این اقدام، روند رو به رشدی را در استفاده از گوشی‌های آیفون در کشور شاهد بودیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلیس خواست تا اطلاعات آنلاین خود از وضعیت ترافیکی در معابر را در اختیار استارت‌آپ‌ها و نرم‌افزارهای حوزه حمل و نقل قرار دهد.
محمدجواد آذری جهرمی در جریان بازدید از مرکز فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: کار ارزشمندی در پلیس راهور تهران انجام شده که لازم می‌دانم از همه عوامل این هوشمندسازی تشکر کنم.
وی با بیان اینکه تهران ویترین ایران است، گفت: نمی‌توان تهران را به شیوه سنتی مدیریت و اداره کرد و باید به سمت شهر هوشمند برویم.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند