محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمهیدات ویژه در راستای سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان و اپراتورها در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اسماعیل رادکانی رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این مطلب افزود: ایجاد رومینگ ملی با هماهنگی بین اپراتورهای موبایل کشور، به‌منظور پوشش ارتباطی مناسب به هم‌وطنان و همچنین حفظ و پایش دائمی کیفیت و پایداری ازجمله فعالیت‌های این کمیته در ایام نوروز است.
رئیس کمیته تأمین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با برقراری رومینگ ملی هم‌وطنان هیچ هزینه اضافی را در استفاده از رومینگ ملی متقبل نخواهند شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از افتتاح چتر وای‌فای اینترنت در پارک‌ها و مکان‌های پرتردد شهر بوشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: برای رفاه زندگی شهروندان که در بستر کالبدی شهر زندگی و تردد می‌کنند، ضمن کاهش هزینه های زندگی شهروندی‌ باید سرعت زندگی آنان را افزایش دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، شهروندان تهرانی از این پس می‌توانند با استفاده از سامانه «تهران من» جای پارک خود را در جایگاه‌های مجهز به پارکومتر رزرو کرده و مبلغ آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

به گزارش ایسنا، مبلغ ۱۰ هزار تومان به ازای هر حساب، بابت کارمزد سالانه‌ ارسال پیامک کسر می‌شود و مشتریانی که تمایلی به استفاده از خدمات پیامکی در سال آینده ندارند، می‌توانند با مراجعه‌ حضوری به شعب و باجه‌های بانکی، از این خدمات انصراف دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

سرانجام پس از تقریبا ۶ سال از صدور پروانه اپراتور چهارم (اپراتور فیبرنوری) و واگذاری آن به شرکت ایرانیان‌نت،‌ این پروانه به دلیل اجرا نشدن تعهدات، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعلیق شد.
به گزارش پیوست، پروانه اپراتور فیبرنوری در سال ۹۱ به شرکت ایرنیان‌نت اعطا شد و بر اساس آن قرار بود این شرکت از زمان ارائه پروانه تا ۸ سال بعد، ۶٫۸ میلیون پورت فیبرنوری با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به کاربران خانگی و بنگاه‌های اقتصادی برساند. هرچند که جزییات تعهدات این پروانه در ۴ سال گذشته و به درخواست مدیران این اپراتور بارها تغییر کرده است؛ اما با تمام این تغییرات در مفاد پروانه اپراتور چهارم باز هم ایرانیان‌نت نتوانست تعهدات پروانه‌ای خود را انجام دهد. تا جایی که این شرکت بعد از بارها تلاش برای تمدید دوران انحصار پروانه‌اش تاکنون تنها در نمایشگاه بین‌المللی تهران و شهر کرج فیبرکشی کرده است. شهریور ماه سال جاری مدیرعامل کنار گذاشته شده این اپراتور یعنی محسن باقری چناری در گفت‌وگو با ماهنامه پیوست اعلام کرده بود که این اپراتور نزدیک به ۲۵ هزار پورت فیبرنوری آماده واگذاری دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ اسفند

به گزارش پیوست، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای ساماندهی تبلیغات در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تدوین آیین‌نامه ویژه در این زمینه را در دستور کار خود قرار داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند

به گزارش پیوست، «اپراتورهای خصوصی پست می‌توانند خدمات عمومی پست را به مشتریان عرضه کنند. تعیین تعرفه خدمات جدید و خارج از نرخ شرکت ملی پست نیز در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراحل پایانی بررسی است.»
شهرام حی‌شاد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)‌ با بیان این مطلب در مورد علت تاخیر اپراتورهای خصوصی پست برای ارائه خدمات نوین پستی گفت: «زمان لازم الاجرا شدن پروانه فعالیت اپراتورهای خصوصی پستی شهریور ماه بود و ‌هم‌اکنون اپراتورهای خصوصی پست منعی برای شروع فعالیت خود ندارند. در این زمینه برای ارائه خدمات گسترده بحث تکمیل زیرساخت‌های اپراتورها مطرح است که این بحث مربوط به خود آن‌ها است و باید زیرساخت‌ها را برای عرضه خدمات خودشان آماده کنند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند

به گزارش ایسنا، در حالیکه در سال‌های گذشته تقریباً تمامی خدمات و اقلام مصرفی با افزایش قیمت مواجه بودند، تعرفه خدمات ارتباطی کاهش قیمت داشته و اگرچه همین حالا هم مشترکان از تعرفه‌ها ناراضی هستند، اما ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت معتقدند پایین بودن تعرفه، آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
این روزها بیشتر استفاده کاربران اینترنتی به ارتباطات سیار محدود می‌شود، اما کارشناسان بر این عقیده‌اند که ارتباطات ثابت هم در حوزه‌های پهن‌باند به ویژه خدمات ویدئویی و ابری لازم است و بدون آن تحول در کسب‌وکارها و صنایع و در نتیجه تحول دیجیتالی امکان‌پذیر نخواهد بود و لازمه توسعه‌ی ارتباطات ثابت هم، سرمایه‌گذاری با مدل اقتصادی است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند