تکنولوژی
بهناز زادبخش۰:۴۸ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي

پنجاهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک مصرفی یا «سی ای اس» به میزبانی لس آنجلس برگزار شد. این دوره از نمایشگاه نوآوری در زمینه فناوری، با ۳۰۰ هزار متر مکعب فضا در لاس وگاس، تولیدات خود را عرضه کرد. به نظر می رسد که در این دوره، دستگاه های هوشمند پوشیدنی و اینترنت اشیا ستاره نمایشگاه باشند.

"راجر چنچ"، سردبیر وبسایت خبر فناوری سی نت می گوید: «می دانید که تمایل افراد متفاوت است. ولی فکر می کنم که بعضی بخش ها توجه بیشتری جلب می کنند. مانند خودروهای بدون راننده و اینترنت اشیا، در زمینه اینترنت اشیا، محصولاتی مانند "پیراهن دارای سنسور" را در نمایشگاه می توان یافت. این پیراهن قابلیت اندازه گیری تحرک، تنفس، فشارخون و حرارت بدن را دارد. یا برس سرکه، سلامت موهای شما را بررسی می کند. این ابزارها هر روز نقش بیشتری در زندگی روزمره ما بازی می کنند. "ورنر گوئرتز"، مدیر مرکز تحقیقات فناوری می گوید: «آینده در همه جا حضور خواهد داشت. در آشپزخانه شما و در وسایل ارتباطی، شما آن را در تمامی دقایق زندگیتان احساس  می کنید. امروز شما آن را تنها در وسایل ارتباطی دارید ولی فردا در حال رانندگی یا وقتی با موبایل خود همه چیز را مدیریت می کنید نیز این آینده وجود خواهید داشت.»

در حالی که شرکتهای زیادی در حال تولید دستگاه های ارتباطی هستند، پژوهشگران نسبت به امنیت این  دستگاه نیز هشدار میدهند."ورنر گوئرتز" می گوید: «یکی از مشکلات این است که ما دستگاه های سنسوردار زیادی را می بینیم که زیرساخت های سیستم یا پلت فرم ندارند و ارزان هستند. آنها حتی مواد اولیه لازم برای توسعه الگوریتم های امنیت دستگاه و قابلیت پردازش فرآیند امنیتی را ندارند.» دستگاهی که به اینترنت متصل می شود قابلیت هک شدن را داراست و می تواند اطلاعات شخصی شما را در دسترس قرار دهد و در بدترین حالت حتی در صورت دزدیده شدن دستگاه ممکن است در حمله ها و تهدیدهای اینترنتی از آن  مورد سوء استفاده قرار بگیرد. اینترنت اشیا، اصطلاحا به تمامی اشیایی گفته می شود که لزوما الکترونیکی نیستند ولی می توانند با تغییراتی به اینترنت متصل شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه