محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

به گزارش مهر، به دنبال اجرای قراردادهای شرکت توسکا با سازمان صدا و سیما مبنی بر تبلیغ کدهای دستوری ستاره – مربعی در برنامه‌های تلویزیونی که با انتقادات بسیاری همراه بود، این شرکت اعلام کرد که مدل کسب‌وکار خود را تغییر می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: با ابلاغ جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این پس سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت های جدید غیرفعال شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: در راستای نظارت مؤثر بر پایداری شبکه ارتباطی کشور در ایام نوروز ۹۸ در استان‌های مختلف کشور از جمله استان‌های مسافرپذیرتر، کمیته‌ای تحت نظارت مدیرکل ICT استان، اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه نیاز به تأمین سایت‌های سیار تلفن همراه از جمله موضوعاتی است که برای تکمیل ظرفیت شبکه ارتباطی موبایلی کشور به اپراتورها تکلیف شده است، افزود: تأمین سایت‌های سیار در مناطق مسافرپذیرتر در دستور کار اپراتورها قرار دارد و نظارت دائمی برای تکمیل این ظرفیت‌ها، از سوی رگولاتوری صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، یداله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای سفر مهندس آذری جهرمی به استان مازندران، تصویب راه‌اندازی نخستین پارک کسب‌وکارهای فضاپایه در کشور بود، گفت: استفاده از داده‌های فضایی می‌تواند تحولی بنیادین در تمامی حوزه‌ها به وجود آورده و راندمان و کارایی آن حوزه را به طور چشمگیری افزایش دهد.
وی افزود: پارک فضایی کسب وکارهای فضا پایه، مقرر است تا پایان شش ماهه نخست سال ۹۸ در شهر ساری استان مازندران راه‌اندازی شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

به گزارش ایسنا، رییس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس گفت: همه دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی با پیوستن به دولت الکترونیک باید در سطحی فراگیرتر و با خدمات مناسب‌تر و بهتر نیاز جامعه به این کالای اساسی جامعه را تامین کنند.
رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: امروز صنعت آی‌تی و آی‌سی‌تی مثل گذشته کالایی لوکس و غیرضرور نیست بلکه همچون سبد کالایی در شمار اساسی‌ترین و ضروری‌ترین مایحتاج شهروندان ایرانی قرار دارد. فعالیت در بستر آی‌تی و آی‌سی‌تی امروز جزو مایحتاج اولیه خانواده‌های ایرانی است بنابراین همه دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی باید با تبعیت از دولت الکترونیک این کالای مورد نیاز جامعه را در سطحی فراگیرتر و با خدمات مناسب‌تر و بهتر در اختیار جامعه قرار دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، توان مردم برای خرید گوشی کاهش یافته و شواهد نشان می‌دهد در آستانه نوروز خرید و فروش موبایل نصف شده است.
مهدی محبی در مورد وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در آستانه نوروز ۹۸، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی دلار، مردم تمایلی برای خرید گوشی موبایل ندارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

به گزارش تسنیم، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده دیداری از این مسیریاب‌ها ممنوع و تخلف است. اما این اپلیکیشن‌ها با سیستم صوتی، استفاده کاربران را ساده‌تر کرده‌اند و استفاده از سیستم صوتی آن‌ها برای راننده اشکالی ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور از دریافت عوارض یکپارچه الکترونیکی در چهار آزادراه تهران - قم، تهران - ساوه، قزوین - زنجان و کرج - قزوین از بامداد فردا ۲۸ اسفند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سید حسین میرشفیع» افزود: مردم در صورت عبور از این چهار آزادراه دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه اقدام به پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.

ادامه مطلب