محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً از قصد وزارت متبوع‌اش بر تجمیع پروانه‌های ارتباطی در سال ۱۳۹۸ پرده برداشت. این سومین بار است که اقدام به تجمیع پروانه‌ها انجام می‌شود و علیرغم عدم موفقیت در موارد قبل احتمالاً با کسب تجربه بیشتر و با نگاهی اقتصادی در شرایط خطیر امید دارد که این بار موفق شود.
اولین‌بار درسال ۱۳۹۴ با تجمیع پروانه‌های PAP و ISDP و ISP و ایجاد پروانه FCP (ارتباطات ثابت) این ادغام را با تمام زحماتاش به انجام رساند و تصمیم جدید رگولاتور (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) حکایت از عدم موفقیت این ادغام دارد که قرار است با ادغامی دیگر مرتفع شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش مهر، مجمدجواد آذری جهرمی، با پستی در اینستاگرم تصاویر ماهواره‌ای مربوط به ساعت ۶ صبح روز گذشته را در مناطق آق قلا، گمیشان، گنبدکاووس، کردکوی، گرگان را منتشر کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا، روابط عمومی رایتل اعلام کرد، در پی وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی کشور و در راستای تسهیل برقراری ارتباطات و ضمن همدردی با حادثه دیدگان، مکالمه‌ی درون شبکه‌ی مشترکان رایتل، روزهای یکشنبه و دوشنبه، چهارم و پنجم فروردین ماه در این مناطق، رایگان است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا، با هدف تسهیل ارتباطات هموطنان عزیز اهل استان گلستان، علاوه بر مکالمه و پیامک درون شبکه ایرانسلی، مکالمه و پیامک به مقصد سایر اپراتورهای تلفن همراه تا پایان روز دوشنبه پنجم فروردین در بندرترکمن، آق قلا، گمیشان و روستاها و جاده‌های اطراف رایگان است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، در بخشی از سخنان خود به رشد چشمگیر در سرویس‌های خاص اشاره کرد و گفت: در سرویس خرید و فروش اینترنتی، با محدودیت‌هایی که در این حوزه به سبب شرایط اقتصادی کسب و کارها به وجود آمد، نزدیک به ۵۰ درصد رشد درآمد داشته‌ایم، این موضوع در سرویس پس کرایه بیش از ۹۰ درصد بوده است، اما به طور کلی حدود ۸ درصد در سال ۹۷ افزایش درآمد داشته‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر تغییر نیاز بازار و مشتریان و رویکرد پست‌ها به سمت بسته‌های پستی، گفت: در گذشته بسته‌های پستی نیز حجم و وزن قابل توجهی نداشتند، اما شرایط فعلی بازار تغییرات بسیاری دارد که این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای آینده و طراحی و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به این نیاز را ایجاب می‌کتد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت در سال ۹۷ و برنامه‌های شرکت ملی پست برای سال ۹۸، گفت: با توجه به تحولاتی که در حوزه‌ی پست دنیا و تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری‌ها افتاده است، رویکرد پست نیز از پستنامه به بسته و امانت تغییر یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

محمدرضا طلایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت این صنعت در سال ۹۷ گفت: تصمیماتی که دولت در حوزه‌های مختلف گرفت و قوانین مختلفی که ابداع کرد سبب شد اکثر فعالین اقتصادی کشور دچار مشکل شوند که فعالان حوزه آی‌تی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
طلایی ادامه داد: تصمیمات ارزی و قوانین گمرکی بیشترین ضربه را در این حوزه به شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع هایتک وارد کرد ضمن آنکه عدم وجود نقشه راه برای توسعه فناوری اطلاعات کشور از دیگر چالش‌های سال ۹۷ بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

به گزارش مهر، حجت تارزاده در پستی در صفحه ایسنستاگرم سازمان فضایی ایران گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان فضایی ایران مبنی بر ورود بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، ۹ مناقصه و فراخوان انتخاب مشاور را برگزار کرده‌ایم که از این تعداد ۷ فراخوان در حوزه تخصصی توسعه زیرساخت‌های فضایی است.

ادامه مطلب