محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: درحال حاضر پایلوت 5G در شبکه همراه اول در حال اجرا است و در سال ۱۴۰۲ بهره برداری تجاری از آن صورت خواهد گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: انحصار شرکت مخابرات ایران در ارائه خدمات اینترنت ثابت VDSL شکسته شد.
فروردین ماه امسال و به دلیل بروز مشکلات کیفی در شبکه اینترنت خانگی، وزیر ارتباطات از اجرای طرح ارتقاء اینترنت خانگی از فناوری ADSL به VDSL خبر داد که سرعت اینترنت کاربران را به ۴ برابر افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، لایوهای اینستاگرمی یکی از راه‌حل‌های مردم در ایام شیوع کرونا برای برگزاری رویدادهای مختلف بودند ولی این لایوها اساسا ویژگی‌های مطلوبی برای این امر ندارند. سرویس بومی آپارات در همین راستا و برای برطرف کردن این نیاز سرویس پخش زنده خود را به صورت عمومی برای همگان منتشر ساخته، سرویسی که در آن می‌توان از امکانات متفاوتی برای برگزاری یک رویداد آنلاین بهره برد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت با ۴۲ میلیون اطلاعات مکانی در سطح کشور رکورددار آماری به عنوان نخستین شبکه ارتباطی کشور است.البته باید به این نکته اشاره کنم که هر 6 ماه یک بار این آمار به روز رسانی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، جمعی از نمایندگان مجلس طرحی برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین و تهیه کردند که به گفته عضو هیات رئیسه مجلس پس از تشکیل کمیسیون‌ها این طرح را به جریان می‌اندازند. دلیل اصلی دنبال شدن این طرح از طریق برخی نمایندگان مجلس مشکلات در توسعه زیرساخت ارتباطی، عدم توسعه پیام‌رسان‌های بومی و وضعیت نامشخص توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش مهر، آزمایشگاه «طراحی سیاست علم و فناوری» در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آغاز به کار کرد.
به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، چهارمین آزمایشگاه ایرانداک با عنوان «طراحی سیاست علم و فناوری» با رویکردی میان‌رشته در پی بررسی، تحلیل، شبیه‌سازی، و بهبود سیاست‌ها با دیدگاه سیستمی است.
هدف کلیدی این آزمایشگاه دستیابی به بینش ژرف‌تر درباره چگونگی کارکرد سیاست‌­های علم و فناوری در سایه روابط پیچیده علت و معلولی میان آن‌ها است.

ادامه مطلب