محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در توییتی نسبت به راه‌اندازی مارکت پلیس (بازارگاه) توسط دولت هشدار داد. رضا الفت‌نسب نوشت: «مرکز اصناف در حال انجام اقداماتی است که اگر کنترل نشود اکوسیستم (استارت‌آپی) را از بین خواهد برد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

به گزارش ایسنا، تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۲۵ هزار دامنه فعال فارسی در مرکز ثبت دامنه کشوری به ثبت رسیده است و دامنه ir با بیش از یک میلیون و ۲۱۷ هزار دامنه‌ فعال در صدر فهرست قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

به گزارش ایسنا، دولت الکترونیک می‌تواند سرعت ثبت کسب‌وکارهای جدید را از ۷۲ روز به ۳.۵ روز کاهش دهد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار یک اینفوگرافی به مناسبت سال جهش تولید، نقش این نهاد در هدف نهایی جهش تولید ملی را بررسی کرده‌است. بر اساس داده‌های منتشرشده با عنوان «جهش تولید از منظر توسعه دولت الکترونیک»، با الکترونیکی شدن فرآیند دریافت استعلام‌های لازم برای ثبت شرکت‌ها، بخش عمده‌ای از موانع زمانی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه و کسب‌وکارهای نوپا به خدمات و کالاهای نهایی قابل عرضه در بازار برداشته‌ می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ خرداد

به گزارش فارس، عضو کمیسیون شبکه نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه کشور دارای ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان است، گفت: با حمایت از شرکت‌ها ی دانش بنیان و تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی قصد داریم تا سال ۱۴۰۴، نزدیک به ۲۰ هزار شرکت دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ خرداد

به گزارش ایرنا، یک کارشناس دولت الکترونیک با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط شماره ملی و کدپستی افراد، گفت: با این روش، علاوه بر تعیین محل سکونت افراد، خانه‌های خالی نیز شناسایی می‌شود و بدین‌ترتیب می‌توان طرح‌هایی مانند اخذ مالیات از این خانه‌ها را اجرا کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش فارس، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقاء کیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه موزعین برای خدمات رسانی را به همراه دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۹ خرداد

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از برگزاری چهاردهمین جلسه این شورا با حضور رئیس جمهور و اخذ تصمیمات جدید برای توسعه دولت الکترونیکی و تسهیل فضای کسب و کار خبر داد.

ادامه مطلب