محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، سامانه هوشمند توصیه‌گر کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های مکان محور توسط محققان کشور طراحی شده که با پردازش اتوماتیک تصاویر ماهواره‌ای سنجش از دور سنتینل ۲ اتحادیه اروپا و با زیرساخت محاسباتی قوی خود، نقشه‌هایی را برای مزارع طراحی می‌کند که کشاورزان برای تمامی زمین‌ها، مخصوصاً مزارع بزرگ‌تر از ۵ هکتار می‌توانند به جای سرکشی دوره‌ای زمین، به محدوده‌های تعیین شده در این نقشه‌ها مراجعه و نسبت به رفع مشکلات مزرعه اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ فروردين

دادستان کل کشور گفت: اقدامات لازم برای رفع فیلتر یوتیوب برای برخی دستگاه‌ها هم انجام شده است.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رفع فیلتر یوتیوب برای برخی از افراد مانند دانشجویان و خبرنگاران را تأیید می‌کنید یا خیر، اظهار کرد: بحث فیلترینگ و رفع فیلترینگ برای دستگاه‌ها در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصویب کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، بازی‌سازان ایرانی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به بنیاد ملی بازی رایانه‌ای نگرانی خود را از نحوه رسیدگی بخش نظارت بازی‌ها ابراز کرده و اعلام کردند که با ادامه‌دار شدن این وضعیت، آسیب‌های جدی به صنعت بازی‌های رایانه‌ای وارد خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، ۱۰ روز از اعلام امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین در زمینه‌های مختلف می‌گذرد. بر اساس آنچه در کلیات این تفاهم‌نامه منتشر شده است، فناوری ارتباطات و اطلاعات هم به‌عنوان بخشی مهم و تاثیرگذار در اقتصاد، سهم قابل‌توجهی از آن دارد. درست به همین دلیل هم، واکنش به این تفاهم‌نامه به‌خصوص در حوزه ‌آی‌تی بیشتر بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

رئیس موزه ارتباطات با اشاره به اعلام ستاد ملی مقابله کرونا از تعطیلی این موزه خبر داد و برای برگزاری تور مجازی موزه های تهران اعلام آمادگی کرد.‬
‫به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، حسن عمیدی با بیان اینکه شهر تهران بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در اثر موج جدید شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفته، اظهار داشت: براساس سطح بندی مشاغل و فعالیت ها توسط این ستاد تعطیلی فعالیت های سطح سوم و چهارم الزامی است.‬

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش پیوست، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بانکی یا PSPها در سال جاری رتبه‌بندی خواهند شد و براساس رتبه‌ دریافتی‌ و میزان رعایت الزامات رگولاتور از کارمزد پرداخت بهره‌مند خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش بورس‌نیوز، عمده درآمد‌های اسفندماه شرکت مربوط به درآمد‌های ناشی از فروش پین و اعتبار فروخته شده بوده که از حاشیه سود پایینی برای شرکت‌های پرداخت برخوردار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به هوشمندسازی نخستین مرکز تجزیه و مبادلات کشور در تهران از هوشمندسازی چهار مرکز دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در استان‌هایی که ترافیک مرسولات به بالای ۱۰ هزار مرسوله افزایش یابد، مراکز مبادله هوشمند راه‌اندازی خواهد شد.
رمضانعلی سبحانی‌فر در دیدار نوروزی با مدیران شبکه پستی کشور، با بیان اینکه تحول در شبکه پستی کشور ادامه دارد، گفت: بخشی از این تحول را در سال گذشته شاهد بودیم و بخش عمده‌ای از تحول و ارتقای زیرساخت‌ها نیز در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود و کاستی‌های شبکه نیز تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

ادامه مطلب