محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

به گزارش پیوست، سامانه گارانتی برای رصد و مبارزه با قاچاق کالاهایی که مشمول گارانتی می‌شوند، راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست در مورد چرایی را‌ه‌اندازی این سامانه گفت: «در کشور ما در حوزه گارانتی گاه حق مصرف کننده ضایع می‌شود و مردم کالاهای خود را با برچسب تقلبی به اسم گارانتی خریداری می‌کنند. وظیفه ما این است تا از حق مصرف‌کننده حمایت کنیم. گاه قاچاق بخشی از کالاها هم از گلوگاه گارانتی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سامانه گارانتی را راه‌اندازی کنیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران‌ (سازمان نصر) اعلام می‌کند که برای جلوگیری از ورشکستگی و زیان بیشتر به شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت ثابت باید تعرفه سرویس اینترنت در کشور حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. محمد‌علی یوسفی‌زاده در گفت‌گو با پیوست تاکید دارد که افزایش تعرفه در بخش ثابت باید همراه با افزایش تعرفه در بخش دیتای تلفن‌همراه باشد؛ چرا که در غیر این صورت افزایش تعرفه تنها در بخش ثابت، نتیجه‌ای جز شکست دوباره شرکت‌های اینترنتی نخواهد داشت.
به گزارش پیوست، پیش از این نیز مدیرعامل شرکت شاتل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته بود که با افزایش ۴۰ درصدی خدمات اینترنت در کشور موافقت کند و اجازه دهد ساز و کارهای عرضه و تقاضا، قیمت را بازار مشخص کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در توییتی اعلام کرد اولین مرحله از انتخابات شورایاری‌های تهران با ثبت‌نام آنلاین داوطلبان آغاز شد. به گفته محمد فرجود این اولین بار است که تمامی مراحل ثبت‌نام و تایید صلاحیت‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. او تاکید کرد که سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در تلاش است تمامی فرآیند رای‌گیری بدون برگه رای کاغذی و با صندوق‌های الکترونیکی انجام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

چهارمین مرکز میانی خصوصی با عنوان مرکز میانی اعتماد هوشمند مجوز فعالیت خود را از زیرساخت کلید عمومی کشور دریافت کرد.
به گزارش پیوست این شرکت به عنوان بازوی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری تک‌وست از این پس می‌تواند به صورت مستقل اقدام به صدور امضای الکترونیکی کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۶ تير

هزینه‌های تدارکات صنعت مخابرات به ۱ میلیارد دلار در سال رسیده و همین امر موجب کاهش نوآوری در این این صنعت شده‌است.
به گزارش پیوست فرایندهای تدارکات صنعت مخابرات طی ۳۰ سال اخیر موجب افزایش هزینه‌ها شده است. تدارکات در حوزه مخابرات عموما مربوط به بخش مدیریت هزینه است و فرایندی طولانی با مراحل متعدد از جمله محصولات و خدمات را شامل می‌شوند. فرایند تدارکات با RFP آغاز می‌شود و شامل لیستی از خریدها و محصولاتی است که باید فراهم شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرم اظهار داشت: در جلسه مشترک وزرای ارتباطات آسیا اقیانوسیه با رئیس جمهور سنگاپور بودم که خبر رسید فردی مقابل وزارت ارتباطات اقدام به خودسوزی کرده است. اما ماجرا چیست؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير

به گزارش میزان، معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان عرضه بیش از هزار عنوان خدمت در ۲ هزار دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته و مطالعه موردی صورت گرفته در شهر تهران ۸۹ درصد از مراجعه کنندگان از ارایه خدمات ابراز رضایت کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير

ساماندهی پروانه‌ها و تصویب ضوابط حاکم بر صدور پروانه ارایه خدمات ارتباطات ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۳؛ نوید عرصه تازه‌ای از فعالیت را برای اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنت می‌داد. چرا که این بار پس از یک دهه، پروانه‌های جدید با رویکرد حذف وابستگی به فناوری، سرعت بخشیدن به توسعه خدمات در سراسر کشور و ایجاد رقابت بیشتر در توسعه شبکه و ارایه خدمات ارتباطی و انتقال داده صادر می‌شد، پروانه‌هایی که در دو بخش شبکه و سرویس و با نام‌های FCP و Servco دسته‌بندی شدند. همزمان با حوزه ارتباطات ثابت، ارتباطات سیار نیز تغییراتی را تجربه می‌کرد که حلقه اول آن با ارتقای شبکه اپراتورهای تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر ایجاد شده بود. پهن باند سیار و کاربردهای آن در زندگی روزمره کاربران تلفن همراه پررنگتر شد، اجرای ترابردپذیری (MNP) امکان جدیدتری در اختیار مشترکان تلفن همراه برای تغییر اپراتورشان گذاشت و اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) با رویای ارایه خدمات ارزش افزوده متفاوت وارد فضای ICT شدند. دارندگان پروانه‌های جدید هنوز در حال دست و پنجه نرم‌کردن با الزامات پروانه‌ای و مرزکشی‌های جدید حوزه فعالیت‌شان بودند که شرایط ناشی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور از یکسو و تغییر فرهنگ مصرف مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی دیگر، فضایی متفاوت از پیش‌بینی‌های سال ۹۳ را برای فعالان این عرصه رقم زد. فضایی که این بار دست‌اندرکاران نهاد مقررات‌گذار حوزه ICT را بر آن داشت تا رویکرد کاهش هزینه‌های اپراتوری و استفاده بهینه از منابع و امکانات زیرساختی موجود و توسعه کسب و کارهای حوزه ICT را در تدوین مقررات پُر رنگتر از پیش دنبال کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند