محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲ تير

به گزارش مهر، سازمان فناوری اطلاعات ایران، نتایج پنجمین طرح آمار گیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات را منتشر کرد. برمبنای این آمارگیری، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۶۰ درصد رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱ تير

به گزارش مهر به نقل از رگولاتوری، حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رفع مشکل مراکز پشتیبانی اپراتورها و با توجه به بازدید و بررسی‌های میدانی قبلی و چند روز اخیر رگولاتوری از مراکز تماس و پشتیبانی شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ایران (۲۰۲۰)، بیشترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگویی به مشترکان داشت. شرکت‌های شاتل و آسیاتک در این خصوص بهترین وضعیت را داشتند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱ تير

به گزارش ایسنا، بهره‌گیری از برق ارزان ایران برای استخراج غیرقانونی ارز مجازی که تبعاتی همچون آسیب رساندن به شبکه‌های برق را درپی دارد، وزارت نیرو را بر آن داشت تا اقدام به قطع برق انشعاب استخراج کنندگان ارز مجازی (ماینرها) برای حفظ پایداری شبکه کند.
آمار و ارقام حاکی از آن است که قیمت استخراج هر بیت‌کوین در جهان ۷۰۰۰ دلار است و برای هر بیت‌کوین ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌شود که به اندازه مصرف ۲۸ مشترک است. فرآیندی که هزینه آن در ایران به دلیل ارزان بودن قیمت برق برای سرمایه گذاران این حوزه بسیار به صرفه بوده و به همین دلیل اخبار از هجوم این افراد به کشور حکایت دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

به گزارش ایسنا، معاون فنی و عملیاتی سازمان نظام پزشکی جزییات اجرای نسخه الکترونیکی در کشور را تشریح کرد.
محمد جهانگیری با بیان اینکه در بابلسر پایلوتی را در حوزه نسخه الکترونیکی انجام دادیم که مبانی علمی و اجرایی آن استخراج شد، افزود: مبانی علمی و اجرایی نسخه الکترونیکی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم از این موضوع بهره‌مند شوند و هم جامعه پزشکی بتوانند با این نسخ کار کنند و مسائل مختلف‌شان را حل کنند؛ به طوری که نسخه الکترونیکی دست و پا گیرشان نبوده و قابل اجرا باشد. بر همین اساس راهنمای عملی آن تدوین شد و با موفقیت آن را پایلوت کردیم. در عین حال در چناران استان خراسان رضوی هم طرحی در این زمینه اجرا کردیم. در عین حال بحث پوشش بیمه‌ای و ارتباط بیمه‌ها با نسخه الکترونیکی نیز مطرح بود که پایلوت آن را در سه استان گلستان، اردبیل و اصفهان با همکاری بیمه تامین اجتماعی اجرا کردیم تا نسخه الکترونیکی برای بیمه‌ها هم در دسترس بوده و پرداخت‌های بیمه‌ها بتواند بر اساس نسخه الکترونیکی انجام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی امروز (۲۷ خرداد) در نشست خبری اعلام کرد که از اسفند ماه سال گذشته تاکنون این صندوق ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ۱۸ صندوق پژوهش‌وفناوری قرار داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

حدود ۳۰ پرداختیار تفاهم‌نامه‌ فعالیت خود با شرکت شاپرک را امضا کرده‌اند و ۳۰۰ درخواست نیز در انتظار بررسی شرایط و در نهایت امضای تفاهم‌نامه به سر می‌برند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۱ خرداد

دبیر انجمن فین‌تک ایران اعلام کرد ماهانه ۲۰۰ میلیون تراکنش آنلاین در کشور انجام می‌شود که تنها ۶ میلیون آنها توسط پرداختیارها انجام می‌شود.
به گزارش پیوست، مهدی عبادی دبیر انجمن فین‌تک در پنل پرداختیاری رویداد فیناپ با اعلام این خبر گفت: « عبادی در این پنل در پاسخ به این سوال که چرا پرداختیارها جاه طلبند گفت: «نتیجه اینکه پرداختیارها جاه‌طلب نیستند و اگر جاه‌طلب بودند، سهم خوبی از بازار گرفته بودند و وضعیت این نبود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ خرداد

به گزارش مهر، دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) گفت: دراین جلسه به بررسی روش‌های ارتباط میان عرضه و تقاضا پرداختیم زیرا مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به عرضه و تقاضای فناوری تاکید کرده اند بنابراین این موضوع می بایست محقق شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند