محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ آبان

خسرو جعفری زاده در خصوص همنشینی هلال ماه با سیاره زهره به خبرنگار مهر گفت: صبحگاه روز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ پیش از طلوع خورشید هلال ماه و سیاره زهره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که به این رویداد همنشینی یا مقارنه می‌گویند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ آبان

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت:رای‌گیری و تقلب، دو کلمه‌ای که همیشه چالش برانگیز بودند. در جبهه مقابل آن، رای‌گیری و شفافیت مطرح می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، واردات نهاده‌های گلخانه‌ای سالانه ارز زیادی از کشور خارج می‌کند و بخش بزرگی از بازار این حوزه وارداتی است. در حالی‌که توان داخلی برای تولید این محصول کاربردی در کشور وجود دارد و زیست‌بوم فناوری و نوآوری با همکاری بخش دولتی می‌تواند این نیاز را پاسخ دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

به گزارش مهر، همه روزه انتقادات بسیاری به وضعیت خدمات اینترنت از نظر کیفیت و قیمت از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و این موضوع به طرق مختلف به وزیر ارتباطات و معاونان این وزارتخانه نیز منعکس می‌شود. کاربران اینترنت از وضعیت کیفیت این سرویس رضایت کامل ندارند و معتقدند که اینترنتی که از سوی اپراتورهای ثابت و موبایل دریافت می‌کنند، کیفیت لازم را ندارد. از سوی دیگر موضوع اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی در کنار قیمت بالای اینترنت موضوع مورد انتقاد کاربران است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

رومینگ ملی عبارت است از استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش. بر همین اساس اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند؛ این طرح همان رومینگ ملی است که می‌تواند دغدغه پوشش شبکه را تا حدی برای کاربران حل کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد هدف‌گذاری پیش روی این وزارتخانه برای اتصال روستاها به اینترنت، اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۱۰ ماه باقی مانده از دولت کنونی، برنامه وزارت ارتباطات را حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه ICT با تمام فشار ها و تخریب ها اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بهبود کارایی روش‌های حفظ حریم خصوصی در حوزه سلامت محور مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا شدند که به گفته آنها می‎توان از آن برای تشخیص زودهنگام بیماری بهره برد.

ادامه مطلب