محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در بازدید از پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه ماهواره مخابراتی «ناهید۲ » قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان

مديرعامل شركت مخابرات ايران با بيان اينكه از اول آذرماه سرويس تلفن يار به صورت ارایه خدمات مخابراتی در محل مشتری، در مخابرات منطقه ۲ تهران به صورت پایلوت راه اندازي مي شود افزود: اين سرويس با هدف ارايه تمام خدمات مخابراتي مورد نياز در محل کار یا سکونت مشتریان اجرايي می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان

از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۳۹ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و ۱۹۱ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد.
دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب‌سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کنید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

مهلت ثبت نام اساتید دانشگاهی برای دریافت بسته اینترنت رایگان ۱۲۰ گیگابایتی به اتمام رسید.
از هفته اول مهرماه طبق جلسه‌ای که میان وزرای علوم و ارتباطات برگزار شد، مقرر شد با مساعدت وزارت ارتباطات به اساتید و هیات علمی دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد بسته رایگان اینترنت تعلق گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گزارش پیوست، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در جدید‌ترین گزارش خود آماری از وضعیت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور را منتشر کرده است. این گزارش که مربوط به آمارهای سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ است نشان می‌دهد که ضریب‌نفوذ تلفن‌ثابت شرکت مخابرات به ۳۴ درصد رسیده و ضریب نفود تلفن‌همراه نیز حالا به ۱۵۰ درصد نزدیک شده است. این گزارش ضعف‌های موجود در بخش توسعه پهن‌باند ثابت را نیز به خوبی نشان می‌دهد. براساس این گزارش ضریب‌نفوذ پهن‌باند ثابت تا پایان سه ماه دوم سال ۱۳۹۹ برابر ۱۱ درصد بوده و این درحالی است که ضریب نفوذ پهن‌باند سیار با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۹۱ درصد رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «اقدام دستگاه‌های اجرایی و نهادها در توسعه و پیشرفت پروژه دولت الکترونیک، از طریق سامانه رصد و پایش مدیریت ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در معرض نظر عموم قرار گرفته و همین موضوع باعث شده نه تنها دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکمیل خدمات خود حساس شوند، بلکه مطالبه عمومی را نیز در پی دارد.» این بخشی از صحبت‌های شهره ناصری معاونت سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران و مجری این سامانه است. با وی درباره کارکرد این سامانه به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم که می‌خوانید.

ادامه مطلب