محبوب ترین ها
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور

امروزه یکی از جذابیت های علم و تکنولوزی، به کارگیری الفبای سلول های انسانی برای ذخیره سازی اطلاعات است. البته این دستاوردهای علمی هم در جهت مثبت و هم در جهات منفی به کارگرفته می شود. بر اساس خبر منتشر شده در سایت رسمی پلیس فتا و به نقل از منبع thehackernews، گویا به تازگی هکر ها توانسته اند برنامه های مخربی را بر روی DNA ذخیره کنند و برای مقاصد منفی خود از آن ها استفاده نمایند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

در گزارش شفاف‌سازی که سالانه دوبار منتشر می‌شود، Twitter تعدادی از اقدامات خود را بر ضد حساب‌های کاربری مرتبط با تروریسم اعلام کرد. این موارد شامل حساب‌هایی هستند که فعالانه خشونت‌های مرتبط با سازمان‌های تروریستی شناخته شده‌ی بین‌المللی را تبلیغ و رواج می‌دهند، همچنین ترویج سازمان‌های تروریستی بین‌المللی شناخته شده و یا حساب‌هایی که ضد امنیت شناخته می‌شوند، از جمله‌ی این موارد می‌گردند. در همین راستا در نیمه‌ی اول سال جاری، Twitter حدود ۳۰۰ هزار حساب کاربری را که تحت این رده قرار داشتند، حذف کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

کنترلرهای Xbox 360 به وظایف استفاده‌ی نظامی باز می‌گردد. نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد پریسکوپ‌های 38000 دلاری را با دسته‌های بازی 30 دلاری جایگزین کند. ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا در حال حاضر ده‌ها سال است که از کنترلرهای بازی ویدئویی استفاده می‌کند. به عنوان مثال از سال 2005 در کویت نوعی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود که در آن سربازان از دسته‌های بازی برای کنترل دستی پهبادها بهره می‌برند. هرچند ایالات متحده پس از آن، استفاده‌های نظامی زیادی را از این دسته‌ها کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

Twitter در ظرف مدت 2 سال از آگوست 2015، 935 هزار اکانت تروریستی موسوم به گروهک های تروریستی داعش را مسدود کرده است. گفتنی است تنها حدود 300 هزار مورد از این اکانت ها در نیمه ی اول سال جاری کشف و مسدود شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

Gab، شبکه‌ی اجتماعی مستقلی که به خاطر طرفداران محافظه‌کار خود در جامعه‌ی سیایسی ایالات متحده‌ی آمریکا معروف است، با طرح دعوی حقوقی در دادگاه فدرال، Google را متهم به سوء استفاده از موقعیتش کرده است، آن هم بعد از اینکه این غول موتورهای جستجو اپلیکیشن Gab را از روی Play Store خود حذف نمود.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

در عصر حاضر کمتر کسی را پیدا می‌کنید نام Google را نشنیده باشد اما آیا داستان آن را می دانید و اینکه این کمپانی ابر قدرت اینترنتی از کجا شروع کرد؟ ژانویه ی سال 1996 دو دانشجوی دکترا از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به نام های لری پیج و سرگئی برین، پروژه ی تحقیقاتی را آغاز کردند که در واقع یک موتور جستجوگر بود و لینک پشتیبانی از سایت ها را بررسی می کرد. اما آن ها در 15 سپتامبر 1997 دامنه‌ی google.com را برای موتور جستجوگر خود به ثبت رساندند. در سپتامبر 1998 لری پیج و سرگئی برین رسما اولین دفتر گوگل را در گاراژ خانه‌ ی خانم سوزان وژکیکی در منلو پارک کالیفرنیا بازگشایی کردند و گوگل متولد شد. هزینه های این شرکت و ادامه‌ی تحصیل بارها و بارها آنها را مجبور کرد تا پروژه‌ی خود را بفروشند اما خوشبختانه سرمایه گذارانی بر سر راهشان قرار گرفت که آن ها را به ادامه‌ی کار ترغیب کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

August به تازگی سری محصولات قفل هوشمند خود را با معرفی نسخه‌ای Pro از محصولات خود به همراه قابلیت‌های بلوتوث، HomeKit و Wi-Fi به‌روزرسانی کرده است. مدل پایه‌ی این محصول ۱۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. August قیمت در نظر گرفته شده برای محصول Doorbell Cam Pro خود را نیز ۱۹۹ دلار اعلام کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

به دنبال Google و ایجاد تغییرات در موتور جستجوی‌اش در اوایل سال جاری، Bing برچسب بررسی حقیقت را به نتایج جستجوی خود اضافه کرده است. برچسب بررسی حقیقت (Fact Check) در حال حاضر ممکن است تحت نتایجی از Snopes، PolitFact و سازمان‌های بررسی واقعیت دیگری دیده شوند و اینها به سادگی موفقیت نتایج جستجو را در هر حوزه‌ای نشان می‌دهند. در این شرایط به جای کلیک بر روی لینک، نتیجه‌ی جستجو، درست یا غلط و یا هر چیزی در این بین به صورت پیش‌نمایش جستجو نشان داده می‌شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند