محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۵ مهر

طبق گزارش شرکت Amazon، شعبه‌ی رایانش ابری این شرکت، Amazon Web Services (AWS)، اولین منطقه‌ی مرکزی داده‌ای خود در خاورمیانه را افتتاح می‌کند. در این مرکز سه ناحیه برای بحرین تا سال 2019 طراحی شده است. AWS که در سال 2006 راه‌اندازی شد، به شرکت‌ها در همه‌ی ابعاد با قابلیت‌های رایانش ابری ارائه‌ی خدمات می‌دهد، به طوری که این شرکت‌ها نیازی به داشتن سرورهایی بر روی سایت‌های خود ندارند. AWS اخیرا زیرساخت های سرور را در 16 منطقه ارائه می‌دهد، از جمله هفت منطقه در آمریکا (در سراسر ایالات متحده، کانادا و برزیل)، سه منطقه در اروپا (انگلستان، ایرلند و آلمان) و شش منطقه در آسیا–اقیانوسیه (سنگاپور، ژاپن، استرالیا، کره‌ی جنوبی، هند و چین). همچنین در سال آینده Amazon مراکز جدیدی را از جمله در شمال اروپا راه‌اندازی خواهد کرد. این درحالی است که زیرساخت‌های سرور اضافی نیز تا سال آینده به مناطق جدیدی در فرانسه، چین و هنگ‌کنگ می‌رسند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۵ مهر

کارولین اورسون، معاون مدیر شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم در سخنرانی اخیر خود در نیویورک اعلام کرد تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در طول روز به 500 میلیون نفر رسیده است که این تعداد به طور میانگین برای یک ماه به 800 میلیون مخاطب می‌رسد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

بنابر گزارش‌های منتشر شده، شرکت Beats چندین شرایط مختلف برای آزمایش قابلیت حذف نویز Studio 3 پیش از راه‌اندازی دارد. این نسخه‌ی آزمایشی برای نشان دادن محدوده‌ای از فناوری حذف صدا منطبق با هدفون‌های جدید طراحی شده است، اما این تنها نسخه‌ای نمایشی در یک محیط کنترل شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

یکی از خبرهایی که چندی پیش در مراسم رونمایی از آیفون سر و صدای زیادی به پا کرد، از کار افتادن face ID در گوشی هوشمند آیفون x بود. در پی آن بازتاب گسترده ای در قالب انتقاد و حتی طنز در فضای مجازی مطرح شد. اما به گفته‌ی نمایندگان این کمپانی، در واقع عدم تشخیص چهره ی مجری برنامه در رونمایی، گویای عملکرد صحیح سیستم تشخیص چهره بوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

Instagram همچنان به مسیر توسعه‌ی بالای خود ادامه می‌دهد. این افزایش کاربران به دلیل ارائه‌ی ویژگی Story بوده است. Instagram در حال حاضر دارای ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه و ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

سال گذشته گزارشی مبنی بر همکاری مشترک دو شرکت Microsoft و Facebook به منظور ساخت کابل‌های بزرگ داده‌ی زیردریایی که از آتلانتیک گذر خواهد کرد و سواحل ویرجینیا را به شهرهای شمالی اسپانیا متصل می‌کند، منتشر شد. هفته‌ی گذشته Microsoft خبر اتمام این پروژه را که با نام Marea شناخته می‌شود، منتشر کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

پس از به‌کارگیری دستیار صوتی Google در اسپیکرها و گوشی‌های هوشمند، حال این شرکت قصد دارد با تعامل نزدیک با سازندگان گجت‌ها، دکمه‌ی اختصاصی برای به‌کارگیری دستیار صوتی خود بر روی هدفون‌ها ایجاد نماید. اولین محصول با این قابلیت نیز هدفون Bose با هدست بلوتوث‌دار آن با نام QC 35 II خواهد بود.

ادامه مطلب