محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۱ مهر

همانطور که مقامات چینی به رفتارهای سختگیرانه‌ی خود در فضای مجازی ادامه می‌دهند، برترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چین با عنوان Weibo برای باقی ماندن در این وادی، وارد سانسور کردن محتوا خواهد شد. در تاریخ 27 سپتامبر، Weibo از استخدام 1000 نفر به عنوان ناظر از بین کاربران خود برای سانسور کردن خبر داد. Weibo گفت که به هر ناظر یک برچسب هویتی خاص بر روی پلتفرم و کمک مالی آنلاین در حدود 200 یوان (30 دلار) اعطا می‌کند. علاوه بر این ناظرانی که بهترین عملکرد خود را داشته باشند، ماهانه iPhone، دیگر گوشی‌های هوشمند، نوت‌بوک و جوایزی دیگر را به عنوان پاداش اهداء خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

GM در حال پیوستن به گروه خودروسازانی است که قصد دارد خودروهای الکتریکی تولید کنند. در روز جاری این خودروساز اعلام کرد که این شرکت حداقل تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۰ مدل خودروی الکتریکی جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

حالا که Facebook ارتباط تبلیغات منتشر شده بر روی این سرویس را از کنگره‌ی آمریکا به روسیه تأیید کرده است، حال در تلاش است از رخداد مجدد چنین موردی در آینده جلوگیری کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

در نیمه‌ی نخست سال جاری Apple شاهد کاهش تقاضاهای دولتی در زمینه‌ی اطلاعات و افزایش دستورات امنیت ملی مخفی بود. آمار و ارقام جدید حاکی از آن است، آنطور که اولین گزارش شفافیت‌سازی شش ماهه‌ی شرکت نشان داد، Apple به میزان 30814 درخواست برای دسترسی به 233052 دستگاه در نیمه‌ی اول سال جاری دریافت کرده است که این در مقایسه با سال قبل 6 درصد کاهش یافته است. همینطور در مدت مشابه Apple برای43836 تنها 3020 درخواست ثبت کرده است، همانند محتوای iCloud، عکس‌های ذخیره شده، ایمیل‌ها، مخاطبین و پشتیبان‌گیری دستگاه می‌باشد. این درخواست حساب‌ها نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۹ مهر

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است دستیار صوتی Alexa بر روی خودروهای BMW مورد استفاده قرار گیرد. این خودروساز قرار است این دستیار صوتی را در خودروهای گزنیش شده‌ای پیاده‌سازی کند. آمازون این خبر را در رویدادی در دفتر مرکزی خود در سیاتل عنوان داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۹ مهر

منابع متعددی به TechCrunch اعلام کردند Google در حال ساخت صفحه‌نمایش هوشمندی برای تماس‌های ویدئویی و موارد بیشتر است که با Amazon Echo Show رقابت خواهد کرد. پس از آنکه Amazon گروهی از Echoهای جدید را منتشر کرد و Facebook فعالیت بر روی صفحه‌نمایش تماس تصویری خود با عنوان "Aloho" را ادامه می‌دهد، این دستگاه به حفظ Google در مسابقه‌ی بازار خانه‌های هوشمند کمک می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۹ مهر

در پی فشار تازه‌ی انجمن ملی پخش‌کنندگان، Ajit Pai ریاست FCC بیانیه‌ای منتشر ساخت که به Apple برای فعال کردن قابلیت‌های رادیویی FM در داخل مودم‌های بی‌سیم برای هر iPhone اصرار می‌کند. Pai گفت که متعاقب توفان‌های Harvey،Irma و Maria که بخش‌هایی از ایالات متحده‌ی آمریکا شامل فلوریدا، تگزاس و جزایر کارائیب از جمله دومینیکا، باربودا و پورتوریکو را خراب کرد، امیدوار است Apple در تصمیم خود برای غیر فعال کردن این ویژگی در گوشی‌های iPhone تجدید نظر کند. توفان‌های قدرتمند قادرند منجر به قطع خدمات برق و تلفن هزاران یا میلیون‌ها نفر برای هفته‌ها یا ماه‌ها شوند و در این صورت امواج رادیویی FM می‌تواند دسترسی‌های حیاتی به هشدارهای آب و هوایی و دیگر اطلاعات مرتبط با محافظت از زندگی را فراهم کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۸ مهر

Ford که مدتهاست در حال توسعه‌ی فناوری خودران خود است، به تعداد در حال رشد شرکای Lyft می‌پیوندد که در حال حاضر شامل وزنه‌های سنگینی همچون Waymo، General Motors، Land Rover و Jaguar می‌باشد. شرکای این گروه برای حصول اطمینان از اینکه فناوری‌هاشان قابلیت ارتباط با یکدیگر را دارند، کار خواهند کرد.

ادامه مطلب