محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، اگر چه پرتاب صدها ماهواره استارلینک توسط شرکت اسپیس ایکس به فضا برای ارائه خدمات اینترنت در نقاط دورافتاده کره زمین با استقبال مواجه شده، اما این اقدام در میان ستاره شناسان و علاقمندان به رصد شبانه فضا مخالفان جدی دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، ال جی یک ربات ضدعفونی کننده در کره جنوبی رونمایی کرده که هدف آن کاهش شیوع کووید۱۹ است.
این ربات ۱۶۰ سانتی متری مجهز به لامپ های UV-C است. در کنار این موارد در گجت مذکور از فناوری خودران استفاده شده تا بتواند از موانع اجتناب کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

به گزارش آی‌تی‌من، شرکت اسپیس‌ایکس قصد دارد که خدمات اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت استارلینک را در فصل اول سال ۲۰۲۱ در یونان ارایه کند.
بر اساس گزارش‌ها، شرکت اسپیس‌ایکس با کمیسیون ارتباطات و پست یونان و وزارت راهبری دیجیتال این کشور به منظور دریافت مجوز لازم برای ارایه اینترنت ماهواره‌ای وارد مذاکره شده است. پیش‌بینی می‌شود که وود استارلینک به بازارهای اینترنت محلی است، به شدت بر وضعیت کنونی بازار تاثیرگذار باشد. زیرساخت‌های کهنه و اینترنت‌های با سرعت پایین همچنان بخش بزرگی از یونان و حتی در پایتخت این کشور ارایه می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، پژوهشگران استرالیایی نوعی کلاه محافظ مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرده‌اند که با بررسی شرایط مغز و عملکرد شبکه عصبی آن از وقوع تشنج مغزی در افرادی جلوگیری می‌کند که جراحی‌هایی را برای کاهش فشار بر مغز انجام می‌دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یک استارت آپ آمریکایی بزرگترین پهپاد جهان برای پرتاب ماهواره به فضا را ساخته است. این پهپاد می تواند هر ١٨ دقیقه یکبار محموله جدیدی را به فضا ببرد.
استارت آپ آئووم (Aevum) ادعا می کند ٧٠ درصد این پهپاد با طول٨٠ فوت را می توان چندبار استفاده کرد. همچنین این پهپاد می تواند در باندهایی کوتاه تر از یک مایل فرود بیاید و از زمین بلند شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ آذر

به گزارش مهر به نقل از پاپیولارمکانیکس، وعده الون ماسک در این زمینه در شرایطی مطرح می‌شود که ناسا اعلام کرده در خوشبینانه‌ترین حالت بتواند تا سال ۲۰۲۴ مجدداً به کره ماه فضانورد اعزام کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ آذر

به‌ گزارش آی‌تی‌ایران، چند سالی است که ساخت دست رباتیک، ذهن محققان کشورهای مختلف را به خود مشغول کرده و اگرچه تاکنون چندین مدل طراحی و تولید شده اما تاکنون دستاوردی که بتواند کارایی و عملکردی بسیار نزدیک به دست انسان را به ارمغان آورد، تولید نشده بود.
تا اینکه اخیرا محققان اداره WMG دانشگاه وارویک بریتانیا از تولید دست مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای خبر داده‌اند که می‌تواند به چابکی و عملکردی همانند دست انسان که از گوشت و خون تشکیل شده، عمل کند که این دستاورد به لطف بهره‌گیری از تمرین شبیه‌سازی شده از طریق الگوریتم هوش مصنوعی جدید حاصل شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، شرکت گوگل مشغول آزمایش یک سیستم هوش مصنوعی است که به افراد نابینا و کم بینا کمک می کند بدون نیاز به کمک در مسابقات دو شرکت کنند.

ادامه مطلب