محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

به گزارش زومیت، هواوی به‌تازگی از نمایشگر هوشمند خودرو پرده‌برداری کرده است که ۲۵۹ دلار قیمت دارد و مبتنی ‌بر HiCar است. نمایشگر خودرو هواوی به‌زودی عرضه خواهد شد.
هواوی اخیرا کنفرانسی در چین برگزار کرد که روی صفحه‌نمایش تمرکز ویژه‌ای داشت. در این مراسم نمایشگرهای Huawei Smart Screen S و Huawei Smart Sreen S Pro که متعلق ‌به خانواده‌ی Huawei Smart Selection Car Smart Screen هستند معرفی شدند. این نمایشگرهای هوشمند برچسب قیمت پایه‌ی ۱۶۹۹ یوآن (تقریبا ۲۵۹ دلار) را یدک می‌کشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ دي

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان می‌گویند این فناوری از دقت زیادی برای تأیید اصالت محصولات مهم و ارزشمند مانند جواهرات، محصولات الکترونیک گران قیمت، مواد دارویی و غیره برخوردار است.
فناوری یادشده که دیپ کی نام دارد، مبتنی بر استفاده از فیلم‌های قدیمی دوبعدی کهنه و نیز الگوریتم هوش مصنوعی است. دوام بالای این فناوری و دقت منحصر به فرد از جمله مزیت‌های دیگر آن محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ دي

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یک سیم نازک تر از موی انسان طراحی شده تا در رگ های خونی مغز مسیریابی کند.
این ابزار به پزشکان کمک می کند به بخش هایی از بدن دسترسی یابند که با استفاده از روش های فعلی ممکن نیست.
محققان سوئیسی این ابزار را ابداع کرده اند که با استفاده از جریان خون بیمار مسیر در رگ ها حرکت می کند و فشار بر دیواره رگ ها و در نتیجه احتمال سوراخ شدن آنها را کاهش می دهد. آنها امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند به پیشرفت های بیشتری در حوزه درمان های عصب شناختی دست یابند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۶ دي

به گزارش دیجیاتو، اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱ برنامه توسعه راکت «استارشیپ» را با شتاب بسیار بیشتری دنبال کرده و پرتاب آزمایشی بوستر غول پیکر «سوپرهوی» را هم طی چند ماه دیگر شروع خواهد کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۵ دي

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، موفقیت عمل‌های جراحی پیوند اعضا و وادار کردن بافت‌های پیوند زده شده به فعالیت مانند بافت‌های عادی و اصلی همیشه فرایندی پرچالش بوده است. برای موفقیت در این زمینه تضمین اکسیژن رسانی به بافت پیوندی اهمیت زیادی دارد و حالا یک چسب زخم بزرگ بانداژ به کمک پزشکان آمده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۵ دي

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، معمولاً برای بررسی اجزای تشکیل دهنده خاک چاره‌ای جز نمونه برداری عملی از آن نیست. اما پژوهشگران روس رادار نفوذگر به درون زمین را جایگزین این روش کرده‌اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

به نوشته‌ی روزنامه ایران، با شتاب گرفتن توسعه اقتصاد دیجیتال در جهان به‌دنبال شیوع کووید ۱۹، بار دیگر توجه دولت‌های جهان به توسعه فناوری اینترنت نسل پنجم (5G) جلب شده است. با اینکه این فناوری می‌تواند در کشورهای پیشرفته اروپایی به‌دلیل وجود زیرساخت‌های صنعتی، بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد اما برگ برنده 5G در دست کشورهای آسیایی است و انتظار می‌رود منطقه آسیا - اقیانوسیه تا سال 2025 به بزرگ‌ترین منطقه5G در جهان تبدیل شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

به گزارش مهر به نقل از فیوچریسم، به نظر می رسد اسپیس ایکس مشغول آماده سازی نمونه جدید استارشیپ در پد پرتاب است.
مقر اسپیس ایکس در کامرون کانتی ( ایالت تگزاس) قرار دارد. طبق آخرین اطلاعات درباره بستن جاده های این منطقه، احتمالا نمونه SN۹ استارشیپ روز ۵شنبه (فردا) آزمایش خواهد شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند