محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، قایق‌های خودران مذکور توسط شرکت سیل درون ساخته شده اند و Surveyor یا نقشه بردار نام دارند.
تجهیزات و ابزار سخت افزاری مورد نیاز برای نقشه برداری از کف دریا بر روی قایق‌های یادشده نصب شده و انتظار می‌رود از این طریق برای اولین بار بتوان از یکی از ناشناخته‌ترین مناطق جهان نقشه‌ای مناسب و جامع تهیه کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، دو هدست اوکولوس و وایو بیشتر با هدف ارائه خدمات تفریحی و چندرسانه‌ای تولید شده اند، اما هدست هولولنز مایکروسافت به منظور ارائه خدمات حرفه‌ای و پیشبرد کسب و کارها طراحی و عرضه شده و این امکانات در نسخه جدید هولولنز تقویت شده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ دي

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، شرکت «Enflame Technology» (یک استارت‌آپ مطرح چینی که برای آموزش به هوش مصنوعی تراشه‌های یادگیری عمیق توسعه می‌دهد)، برای تأمین سرمایه خود ۲۷۸.۵ میلیون دلار دیگر از دولت و سرمایه‌گذاران صنعت دریافت کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ دي

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، ناسا قسمت مرکزی موشک جدید و بزرگ SLS را بامداد امروز آزمایش کرد. اما به دلیل خاموش شدن بوستر موتور زودتر از زمان معین، آزمایش سریع‌تر از برنامه‌ریزی‌ها پایان یافت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ دي

به گزارش مهر به نقل از فیوچریسم، محققان چینی از نمونه اولیه یک قطار مَگ‌لِو (maglev) رونمایی کردند که سرعت آن به ۴۰۰ مایل برساعت می‌رسد. مگ لو قطاری است که هنگام حرکت، به‌طور شناور در هوا و در فاصله کمی از ریل قرار می‌گیرد، در حالی که تنها با هوا اصطکاک دارد. این نوع قطار با نیروی الکترومغناطیس حرکت می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ دي

محققان شرکت IBM به منظور پاسخ به عطش بی حد و مرز الگوریتم‌های مخصوص توان پردازش رایانه‌ای رویکرد جدیدی ارایه کرده‌اند که می‌تواند تغییرات بزرگ در عرصه یادگیری عمیق را برجا بگذارد. این شرکت در آخرین تلاش‌های خود موفق به ساخت پردازنده‌هایی شده است که می‌توانند به جای استفاده از نیروی برق، محاسبات و پردازش اطلاعات را فقط به کمک نور انجام دهند.

ادامه مطلب