محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن

ربات‌های جدیدی که دوست‌دار محیط زیست هستند، می‌توانند به طور همزمان کار کنند و به طور روزانه سراسر منطقه‌ای بزرگ را درخت‌کاری کنند. به شکلی که یکی محل را از گیاهان مزاحم پاک می‌کند و دیگری جوانه می‌کارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن

دانشگاه "هاروارد" به زودی می‌تواند آزمایش مسدود کردن بخشی از نور خورشید با یک بالن بزرگ را در ماه ژوئن آغاز کند و "بیل گیتس" از این ایده حمایت کرده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دانشمندان دانشگاه "هاروارد" یک آزمایش بنیادی را در نظر دارند که قادر به کاهش اثرات گرم شدن کره زمین است و "بیل گیتس" بنیان‌گذار شرکت "مایکروسافت" از این ایده با پول خود پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) برای بهبود تولیدات خود به رایانش و رایانه کوانتومی روی می‌آورد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و(BMW) به منظور بهینه سازی زنجیره‌های تأمین خود، در حال تغییر رویکرد و حرکت به سمت رایانش کوانتومی است و برنامه آن، استفاده از رایانه کوانتومی "هانیول"(Honeywell) برای یافتن راه‌های بهتر به منظور خرید قطعات مختلفی است که خودروهای آن را می‌سازند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن

پژوهشگران فنلاندی در بررسی جدید خود، نوعی شبکه عصبی ابداع کرده‌اند که می‌تواند آپنه خواب را در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی مورد بررسی قرار دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

به گزارش دیجی‌کالا، با برنامه‌ریزی برای مأموریت‌های جدید از جمله برنامه‌ی آرتمیس، ناسا یک دیش قدرتمند تازه را به مجموعه ابزارهای شبکه‌ی فضای دوردست خود افزود تا ارتباط خود را با مأموریت‌های فضایی فعلی و آینده به‌روز نگه دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن

به گزارش دیجیاتو، اسپیس‌اکس رکورد ارسال ماهواره به مدار زمین در یک مأموریت را شکست. این شرکت با پرتاب یک راکت ۱۴۳ ماهواره را با موفقیت در مدار مستقر کرد و رکورد قبلی ۱۰۴ ماهواره که توسط هندی‌ها ثبت شده بود را شکست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری دانشگاه "استنفورد" اقدام به بهینه‌سازی خودروی تویوتا مدل "سوپرا" و ایجاد یک فناوری برای کاهش بروز تصادفات خطرناک کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن

منابع انرژی تجدید پذیر، مانند باد و انرژی خورشیدی، می‌توانند باعث کاهش وابستگی مردم جهان به سوخت‌های فسیلی شوند. اما پیش از آن، شرکت‌های انرژی به روشی ایمن و مقرون به صرفه برای ذخیره انرژی نیاز دارند تا پس از ذخیره بتوان از این انرژی استفاده کرد.

ادامه مطلب