محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، اسپیس ایکس طرح تست بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را اکتبر گذشته آغاز کرد و طبق اسناد موجود به نظر می‌رسد در آمریکا و سراسر جهان بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۷ بهمن

به گزارش زومیت، اسپیس ایکس موفق شد ۶۰ ماهواره از دسته هجدهم استارلینک را به مدار زمین پرتاب کند. این پرتاب با موشکی انجام شد که ۲۷ روز پیش پرواز کرده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ بهمن

پژوهشگران آمریکایی، حسگر جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با بررسی بزاق و اشک، به تشخیص بیماری‌های دهان و چشم کمک کند.
به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه پنسیلوانیا، شاید نوع جدیدی از حسگرهای پوشیدنی بتوانند اطلاعات پزشکی را در مورد افرادی که به بیماری‌های چشم و دهان مبتلا هستند، ارائه دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ بهمن

اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo از آخرین آزمایش موفقیت‌آمیز 5G روی قطار سریع‌اسیر درحال حرکت خبر داد.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور ژاپنی گفته است که اتصال قطعی 5G در جابجایی بین ایستگاه‌های پایه و با پخش فیلم با کیفیت بالا بدون قطعی در قطار درحال حرکت با سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت به دست آمده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، روز گذشته دو فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک پیاده روی فضایی انجام دادند. اما درنهایت آنها نتوانستند عملیات ارتقای پلتفرم علمی اروپا در آزمایشگاه فضایی را تکمیل کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ بهمن

به گزارش دیجیاتو، فناوری «Mi Air Charge» شیائومی بر خلاف پدهای شارژ فعلی قادر است چندین دستگاه را به صورت همزمان در شعاع چند متری با توان ۵ واتی شارژ کند.

ادامه مطلب