محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، مهندسان انگلیسی تصمیم دارند فضاپیمایی بسازند که ستاره های دنباله دار را ردیابی و دنبال می کند تا به این ترتیب تحقیقاتی دقیق تر روی آنها انجام دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

پروژه استخراج راهکارهای فنی کاهش سطح پرتوگیری از تشعشعات الکترومغناطیسی شبکه های تلفن همراه ۴G و ۵G در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، با وجود شیوع ویروس کرونا تسلا با تقاضای قابل توجهی برای خودروهای برقی روبرو است.اما به نظر می رسد این تقاضا به بخش خودروهای برقی رده بالا مربوط نمی‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

به گزارش پیوست، سامسونگ اعلام کرد سری جدید و پیشرفته میکروال‌ای‌دی ۱۱۰ اینچی خود را در کره جنوبی عرضه می‌کند. این نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی‌ با استفاده از فناوری نمایشگرهای LED توانسته‌اند شفافیت رنگ و براقی بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

بررسی های موسسه تحقیقاتی دیلوت نشان می دهد همزمان با افزایش استفاده از شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در جهان، استفاده از انواع ارزرمز نیز رو به افزایش است.
به نقل از اندرویدهدلاینز، اگر چه هنوز استاندارد نسل چهارم تلفن همراه، استاندارد غالب در دنیای گوشی های هوشمند است. اما رفته رفته کشورهای بیشتری در جهان به استفاده از استاندارد پرسرعت تر نسل پنجم علاقه نشان می‌دهند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، چین برای ردیابی امواج گرانشی۲ ماهواره به مدار زمین ارسال کرده است. این ماهواره همراه یک موشک لانگ مارچ۱۱ از مقر شی چانگ به فضا پرتاب شدند و بخشی از طرح GECAM هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت «کوانتوم اسپیس» در کالیفرنیا ادعا می کند باتری جامدی ساخته که ۸۰ درصد آن در ۱۵ دقیقه تکمیل می شود. این در حالی است که شارژ باتری خودروی «مدل۳» تسلا ۲ برابر این مدت طول می کشد.
این شرکت ادعا می کند سلول های باتری توسعه یافته در دمای خنک تر و به مدت طولانی تر کار می کنند. همچنین این باتری ها نیازی به لیتیوم ندارند زیرا به طور فنی اصلا آند ندارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، اندازه‌گیری مداوم میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع اول معمولاً از طریق سوراخ کردن نوک انگشت انجام می‌شود که در درازمدت به عملی خسته کننده و دردآور مبدل می‌شود. اما فناوری‌های جدید می‌توانند این روند را راحت‌تر کنند.

ادامه مطلب