اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱ دي

Google Lenz، ابزار تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، حالا قادر به تشخیص بیش از یک میلیارد محصول از پُرتال مقایسه‌ی قیمت‌ها و خرده‌فروشی گوگل، Google Shopping، است. این تعداد بیش از چهار برابر اشیایی است که Lenz از زمان آغاز به کار خود در اکتبر ۲۰۱۷، قادر به تشخیص آن‌ها بود.
Aparna Chennapragada، معاون بخش Google Lenz و واقعیت افزوده‌ی گوگل، این خبر را در پست وبلاگی درباره‌ی نقطه عطف‌های Google Lenz اعلام کرد.
Google Lenz با استفاده از موتور تشخیص کاراکتر نوری، همراه با سیستم‌های هوش مصنوعی که کاراکترها، زبان‌ها، و فونت‌های مختلف را تشخیص می‌دهد، به اضافه‌ی زبان و مدل‌های اصلاح تلفظ گرفته شده از Google Search، بارکدها، کدهای QR، ISBN، عددها، و دیگر شناسه‌های عددی محصول را در دسته‌بندی عظیم Shopping تطبیق داده و قرار می‌دهد.
Chennapragada توضیح می‌دهد: "حالا، این مدل بسیار پیچیده‌تر از فقط کلمات است. این همان دلیلی است که ما فکر می کنیم دوربین – ورودی بصری – می‌تواند در اینجا قدرتمندتر عمل کند ... Lenz می تواند به کاربر اطلاعات مفیدی مانند بررسی کامل محصول را نشان دهد." البته این تمام چیزی نیست که الگوریتم بینایی کامپیوتری Google Lenz می‌تواند تشخیص دهد.
لیستِ در حال بزرگ شدن Shopping شامل یخچال‌ها، لباس‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، آلبوم‌های موسیقی، گیم های ویدیویی، موارد مورد علاقه، ساختمان‌های برجسته، نام و رمز عبور شبکه‌های WiFi، گل‌ها، حیوانات خانگی، نوشیدنی‌ها، افراد مشهور، و مواردی دیگر هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه