نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

توسعه‌دهندگان شرکت‌های پیشرو در بازار جهانی اینترنت، تقریباً به‌ طور هم‌زمان فرمت تصاویر موجود در مرورگرهای خود را تغییر داده‌اند. Google و Mozilla در حال حاضر آماده هستند تا فرمت متداول JPEG را به فرمت AV1 تغییر دهند.
به گفته‌ی محققان، فرمت فشرده‌سازی AV1 به‌ مراتب بهره‌وری بیشتری نسبت به HEIC دارد. علاوه بر این باید این نکته را عنوان کرد که مهندسان Apple در پاییز سال گذشته با انتشار سیستم‌عامل iOS 11 فرمت JPEG را کنار گذاشتند و از فرمت فشرده‌سازی HEIC پرده‌برداری کردند.
توسعه‌دهندگان Mozilla در بیانه‌ای رسمی اعلام کردند که بالاخره پس از گذشت 20 سال فرمت JPEG به تاریخ پیوست. البته تحولات مشابه طرفداران زیادی در کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت، Netflix، آمازون، Hulu و فیس‌بوک دارد. از طرف دیگر توسعه‌دهندگان پردازنده‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سازندگانی همچون اینتل، انویدیا و ARM مشغول همگام‌سازی با این تغییرات شده‌اند. با این‌ وجود، فرآیند انطباق فرمت AV1، در سیستم‌عامل گوگل و موزیلا، ابتدا برای فشرده‌سازی ویدئوها و ثبت با عکس‌ها صورت خواهد گرفت. به گفته‌ی کارشناسان، فناوری جدید در دهه‌ی آینده انقلابی ایجاد خواهد کرد زیرا در این روش فشرده کردن سایز تصاویر تأثیری در پیکسل‌های تصویر اصلی نخواهد گذاشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه