پوشیدنی
مصطفی طبری۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

ظاهراً عینک های هوشمند گوگل نمی توانند یک نام را برای مدتی بر روی خود نگه داشته باشند. این پروژه برای نخستین بار توسط گوگل Project Glass نامیده شد که در سال 2013 به Google Glass تغییر پیدا کرد و احتمالاً بزودی گوگل قصد دارد آن را به Project Aura تغییر دهد.
براساس گزارش وب سایت بیزینس اینسایدر، Project Aura در ماه ژوئن زمانی که گوگل چندین متخصص الکترونیک از بخش تحقیقات آمازون (Lab126) را برای احیای Glass project استخدام کرد، شروع شد.
ممکن است Aura در زمینه نسل جدید Glass و یا حتی سایر گجت های پوشیدنی فعالیت کند. تیم Aura با چند تیم تحقیقاتی دیگر گوگل شامل آنهایی که پشت Project Soli و Google Cardboard هستند همکاری خواهد کرد.
به گفته WSJ این پروژه همچنان توسط Ivy Ross هدایت می شود که قبلاً پروژه Glass را با نظارت Tony Fadell که اکنون سرپرست شرکت Nest تولیدکننده لوازم خانگی هوشمند می باشد، رهبری می کرد.
پس از یک وقفه طولانی، سرانجام Google Glass بصورت محدود برای تعدادی از توسعه دهندگان و نخستین ثبت نام کنندگان در آوریل 2013 عرضه شد و قیمتی 1500 دلاری داشت. این عینک در می 2014 بصورت عمومی ارائه شده و سپس دوباره در ماه ژانویه سال جاری برای بازار مصرفی غیرقابل دسترس شد.
به گفته WSJ گوگل نسخه ای جدید از عینک هوشمندش را برای کمپانی های فعال در زمینه سلامت، کارخانجات و صنایع مرتبط با انرژی ارسال کرده است.
براساس این گزارش ممکن است نسخه ای جدید برای بازار مصرفی نیز آماده شده باشد، اما حداقل یکسال با عرضه آن فاصله داریم. از آنجایی که معمولاً گوگل از واژه project در کارهای تحقیقاتی خود و نه محصولات نهایی استفاده می کند، احتمال می دهیم در آینده باز هم تغییر نامی را شاهد باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل اشتباهات خود در عینک جدید Glass را اصلاح می کند