تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

به گفته‌ی رئیس بخش پیام‌رسان فیس‌بوک، توسط بات این برنامه می‌توان پرداخت‌ها را بدون ترک محیط برنامه انجام داد.
این قابیلت پرداخت، یکی از ویژگی‌های جدیدی است که در نسخه‌ی 1.2 اعلام شده است. پیش از این کاربران برای انجام امور پرداختی خود، مجبور به استفاده از مرورگر بوده‌اند. این اقدام فیس‌بوک باعث می‌گردد تا این شرکت یک گام به تبدیل شدن به یک پلتفرم تجاری-مالی نزدیک شود؛ درست همانند کاری که WeChat در چین انجام داد.
از هنگامی که استارتاپ هندی بات Niki.ai آغاز به انجام تراکنش‌های مالی در داخل برنامه‌ی پیام‌رسان فیس‌بوک نموده است، به میزان۱۰برابر کاربران آن افزایش یافته است.

Niki.ai باتی در کشور هند است که کاربران توسط آن می‌توانند بر روی برنامه‌ی پیام‌رسان فیس‌بوک خود، تاکسی اجاره کنند و یا اسنک سفارش دهند.

همچنین فیس‌بوک به منظور دیده‌شدن بیشتر بات‌های پیام‌رسان خود، قصد دارد تبلیغات بات‌ها را در محتوای تایم‌لاین کاربران خود به‌نمایش درآورد. همچنین تبلیغ‌دهندگان می‌توانند مقصد تبلیغات موجود در تایم‌لاین کاربران را به برنامه‌ی پیام‌رسان فیس‌بوک منتقل کنند. در این صورت، کاربران چند مرحله زودتر و راحت‌تر وارد ارتباط مستقیم با شرکت تبلیغ‌دهنده قرار می‌گیرند و می‌توانند سرویس مورد نظر خود را خریداری کنند.
از هنگام اعلام در دسترس قرار گرفتن API برنامه‌ی پیام‌رسان این شرکت توسط مدیرعامل آن یعنی مارک زاکربرگ، ۳۰هزار بات توسط بیش از ۳۴هزار توسعه‌دهنده نوشته شده است.
همین‌طور رئیس بخش برنامه‌ی‌ پیام‌رسان فیس‌بوک، این غول شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم چت، از مذاکره‌ با شرکت‌های پرداخت همراه جهت توسعه‌ی این اکوسیستم مالی خبر داد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیسبوک به دنبال پایان دادن سلطه یوتیوب