تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت

گرچه وسایل الکترونیکی دائما در حال کوچک شدن هستند ، ولی با این حال ایده ی یک لنز هوشمند خیلی جاه طلبانه به نظر میرسد . حالا سونی به سطحی دست یافته که تمام  تلاش های قبلی ما را مغلوب میسازد . این کمپانی ژاپنی ایده اش برای لنزهای هوشمند را افشا میکند . لنزهایی که نه تنها عکس ها و ویدئو ها را با یک بار پلک زدن ضبط میکنند ، بلکه آنها را همان جا ذخیره میکنند . گوگل ، سامسونگ و تعدادی از گروه های تحقیقی ، همه برای عمومی کردن این لنزهای هوشمند برنامه دارند . انگیزه هایشان متفاوت است ، از نظارت گلوکز گرفته تا واقعیت تقویت شده و دید بالا با لنز های تلکسوپی . اما چیزی که در بین همه ی آنها مشترک است این است که همه شان در مرحله ی اولیه هستند ، و راه زیادی مانده تا بخواهند یک محصول قابل استفاده و فروش شوند . برنامه ی سونی این مساله را تغییر نمیدهد ، اما از یک برنامه ی جسورانه تر پرده برمیدارد . لنزی هوشمند تر و احتمالا ترسناک تر . در سخت افزار این لنز ها یک بخش عکس برداری ، یک بخش کنترل اصلی ، ماژول ذخیره ، آنتن و سنسور و یک سنسور فیزوالکتریک قرار دارد .
این سنسور های فیزوالکتریک مدت زمان بسته ماندن پلک ها را حس میکنند تا بتوانند فرق بین پلک زدن های ارادی و غیر ارادی را بفهمند . این قابلیت به کاربر امکانش را میدهد تا کنترل لازم برای عکس برداری و ضبط فیلم و قطع کردن این فرایند را داشته باشد " اگر پلک بزنی ، از دستش خواهی داد " . اینطور که میگویند " مدت زمان پلک زدن عادی عموما بین 0.2 تا 0.4 ثانیه است و بنابراین میتوانیم بگوییم که اگر مدت زمانش به 0.5 رسید ، این پلک زدن آگاهانه است و با پلک زدن معمولی فرق دارد . نیرو به صورت بیسیم و از طریق گوشی ، تبلت و یا کامپیوتر نزدیک کاربر می آید . این کار از طریق هدایت الکترومغناطیسی ، امواج رادیویی و یا تشدید میدان مغناطیسی به دست می آید . این لنزها قابلیت زوم کردن و اتوفوکوس را هم خواهند داشت .
واضح است که راه طولانی ای برای کارهای قانونی  مربوط به تکنولوژی مانده تا خیابان ها پر از ساکنان خوشحال شوند که همه چیز را با پلک زدن ثبت میکنند . اما با این حال چنین آینده ای یا خیلی هیجان انگیز خواهد بود و یا خیلی ترسناک ، بستگی دارد چطور به آن نگاه کنید .

برچسب هاcontact lensSony
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سونی به تازگی SmartBand 2 را ارائه کرده است. که همراه یک مونیتور ضربان قلب است