امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

روز جمعه، خبرگزاری Reuters به نقل از بانک روسیه اعلام کرد، هکرها بیش از دو میلیارد روبل (۳۱ میلیون دلار) از حساب‌های این بانک سرقت کرده‌اند. این خبر آخرین نمونه از تشدید حملات سایبری علیه موسسات مالی در سراسر جهان است. مقام ارشد بانک مرکزی روسیه، Artyom Sychyov، اذعان داشت  هکرها تلاش کرده بودند حدود پنج میلیارد روبل را به سرقت ببرند. طبق گزارشی که پیش‌تر از سوی بانک مرکزی روسیه منتشر شد، آن‌ها با جعل اعتبارنامه‌ی یکی از مشتریان، موفق شدند به حساب‌ها رخنه کنند. جزئیات این سرقت هنوز در دسترس نمی‌باشد.
به تازگی به دنبال مجموعه حملات سایبری که علیه بانک‌ها انجام گرفته است، تنظیم کننده‌های مالی سراسر جهان از بانک‌ها خواسته‌اند، امنیت سایبری خود را تقویت نمایند. از ماه فوریه ، نگرانی‌ها نسبت به حملات علیه بانک‌ها افزایش یافت چرا‌ که مجرمین سایبری ناشناس، ۸۱ میلیون دلار از صندوق بانک مرکزی بنگلادش، سپرده‌ای در بانک فدرال نیویورک به سرقت بردند. آژانس‌های اجرای قانون در سراسر جهان به دنبال خلافکارانی هستند که با استفاده از مخابره‌ی درخواست‌ جعلی انتقال پول در شبکه‌ی بانکی SWIFT سرقت مذکور را انجام دادند.
از سویی دیگر، به طور جداگانه روسیه اعلام کرد توطئه‌ی سازمان‌های جاسوسی خارجی را برای ایجاد هرج  و مرج در سیستم بانکی این کشور، از طریق موج حملات سایبری و ارسال شایعه در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی ورشکستگی بانک‌ها، کشف کرده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مدارک و شواهد از وجود بدافزار روسی در لپ‌تاپ یک شرکت الکتریکی آمریکایی