سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

سامسونگ سال نو را با تلاش برای گسترش تنوع تراشه‌های خود آغاز می‌کند. این شرکت به تازگی Exynos Auto V9، اولین پردازنده با نام Exynos را معرفی کرد که به نظر می‌رسد به صورت اختصاصی برای خودروها طراحی شده است.
این شرکت می‌گوید تراشه‌ی Exynos Auto V9 برای سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی در خودروها طراحی شده که از چندین نمایشگر پشتیبانی می‌کند. این شرکت کره‌جنوبی گفت با Audi برای تجهیز سیستم نسل آینده‌ی داخل ماشین این خودروساز که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ عرضه شود، همکاری می‌کند.
این اعلامیه جاه طلبی سامسونگ برای جداسازی درامد تجارت تراشه‌اش از واحدهای موبایل را برجسته می‌کند. در سه ماهه‌ی سال گذشته درآمد واحد موبایل سامسونگ تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
در همین حال، کسب‌وکار تراشه‌ی چند ده ساله‌ی این شرکت به سرعت در حال رشد است. واحد تراشه‌ی سامسونگ که به لطف سرمایه‌گذاری زیاد در تحقیق و توسعه روندی پویا دارد، با جایگاه اینتل در بازار نیمه هادی‌ها رقابت می‌کند.
Exynos Auto V9 مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری، دارای هشت هسته‌ی پردازش جدید Cortex-A76 با فرکانس بیشینه‌ی ۲.۱ گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mail G76، چهار پردازنده‌ی صدا با کیفیت HiFi4، و یک واحد پردازش عصبی هوشمند با هدف حفظ یک محیط رانندگی ایمن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه