تکنولوژی
الناز فرجی۰:۳۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

بیشتر کیبرد هایی که ما میشناسیم در واقع قطعات پیچیده ی سخت افزار هستند که شامل فنر ها ، سیم ها و کلید های بسیارند اما دانشمندان دانشگاه آکلند از نیوزیلند کیبردی قابل برنامه ریزی با جریان خطی طراحی کرده اند و در ساختش از لاستیکی نرم، قابل انعطاف و کش آمدن با نام کشپار ضد برق استفاده کردند . نمونه ی اولیه ی این کیبرد شامل دو لایه ی حسی در میان یک تک ساختار لایه ای است . این سطح به 9 ناحیه ی حسی مختلف تقسیم شده و اساسا 9 کلید قابل برنامه ریزی میسازد . این شبیه به یک کیبرد قابل برنامه ریزی مرئی است که ما در صفحه های لمسی مان میدیدیم اما با ویژگی های اضافه شده ی انعطاف و خراب نشدنی بودن ، حداقل وقتی صحبت از قطرات آبی میشود که میتوانند صفحه ی لمسی دستگاه را نابود کنند .
daniel xu که نویسنده ی مطلبی درباره ی جزئیات پیشرفت بود توضیح داد" مزیت اصلی کیبرد ما این است که این وسیله تنها لایه ی نازکی از لاستیک است . میتواند دور هر شی ای پیچیده شود و آن را تبدیل به کیبرد کند . همچنین میتواند برای ثبت حرکات روی پوست استفاده شود ، که این برای ورزشکاران، پزشکان و کنترلر های جدید رابط حرکات بدن مفید است . "


در این مطلب عنوان میشود که اعداد و ترکیب کلی کلید ها یا نواحی حسی میتوانند  با برنامه ریزی دوباره ی کیبرد لاستیکی تغییر کنند ، این ساده تر است تا اینکه بخواهیم سیم های جدید اضافه کنیم یا سخت افزار دیگری را تغییر دهیم .
توانایی های این کیبرد لاستیکی اغلب در حین انجام بازی های کامپیوتری آزمایش میشوند و محققان نیز دستکشی از همین جنس ساخته اند که میتواند به صورت حسی کش بیاید تا در بازی های تیر اندازی استفاده شود . این کمپانی که strechsense نام دارد کارش را بر مبنای آزمایشگاه بیومیمتیک دانشگاه آکلند انجام داده است تا تکنولوژی پوشیدنی و همینطور محصولات دیگر را توسعه دهد تا از این سنسور های تشخیص دهنده ی کش آمدن استفاده کنند . مطالب این تیم در مجله ی smart materials and structures چاپ میشود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Apple به دنبال ساخت صفحه‌کلید با قابلیت E Ink