محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

اعضای پنل «نقشه راه بانکداری دیجیتال» معتقد هستند تحول دیجیتال در بانکداری فقط الکترونیکی کردن خدمات نیست و باید ساختارها، روابط و بازیگران این حوزه و حتی قانونگذاری متحول شود.
به گزارش پیوست، این پنل با حضور علیرضا لگزایی، قائم مقام مدیرعامل بانک ملت، ولی‌الله فاطمی، بنیانگذار توسن، فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، شهاب جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ، سید جعفر صدری، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات و مصطفی مرشدی، مشاور تحول دیجیتال با مدیریت علی عبداللهی، رئیس مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد در پنجمین همایش تراکنش ایران برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

شاپرک تا کنون ۶۲ توافقنامه پرداختیاری صادر کرده است و ۳۸۴ تقاضای پرداختیاری در حال بررسی است.
به گزارش پیوست معاون نظارت شاپرک با بیان این خبر در نشست بررسی پرداختیاری در نمایشگاه تراکنش گفت: «زمانی که سند پرداختیاری تدوین می‌شد تصور نمی‌شد که پرداختیارها به این جایگاه برسند قرار بود پذیرندگان خرد را ساماندهی کنند اما امروز پرداختیار به دنبال جایگاه خود می‌گردد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

دسترسی کاربران به شبکه بین‌اللملی اینترنت به صورت مرحله‌ای از ساعاتی پیش آغاز شد
به گزارش پیوست طبق تصمیم شورای امنیت دسترسی کاربران به شبکه بین المللی اینترنت به صورت مرحله‌ای با رفع محدودیت دانشگاه‌ها ،کسب‌وکارها و استان‌های آرام کشور آغاز شده است. پس از آغاز ناآرامی در برخی شهرهای کشور و ایجاد شرایط ناامنی برای شهروندان دسترسی به اینترنت بین المللی در سراسر ایران برای همه کاربران قطع شده بود. در پی تصمیم شورای امنیت، آغاز رفع محدودیت برای اینترنت بین‌اللملی عملا بارقه‌های امید برای گشایش کامل شبکه ملی اطلاعات کشور بر روی اینترنت بین اللملی افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که باید تدابیر لازم برای دسترسی مردم به اینترنت به منظور انجام امور روزمره خود اتخاذ شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی شهر با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بسیاری از نقص‌ها را جبران کند، گفت: اجرای پایلوت "تماس اضطراری" برای کاهش تلفات جاده‌ای در این راستا بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

با وجود نگرانی‌ها درباره تشعشعات رادیویی و امواج الکترومغناطیسی، مسوولان معتقدند با توجه استانداردهای موجود، در کشور عددی بالاتر از سطح استاندارد که بر سلامتی تاثیر داشته باشد، وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، یکی از نگرانی‌هایی که با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافته، بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیویی است. با افزایش بیماری‌های جوامع امروزی از جمله سرطان‌های شناخته‌شده و ناشناخته، این گمان میان عامه مردم تقویت شده و بسیاری تصور می‌کنند تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلاء به انواع سرطان است، هرچند این موضوع تاکنون به صورت علمی ثابت نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

با تغییر رمز دوم کارت‌های بانکی از ایستا به پویا (یک‌بار مصرف) برخی کلاهبرداران شگردهای جدیدی را به کار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی رمز دوم پویا از ابتدای دی‌ماه سال جاری الزامی می‌شود و مشتریان بانکی برای استفاده از خدمات این رمز، نسبت به دریافت رمز دوم به جای رمز ایستای خود اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ آبان

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دومین جلسه فروم اشتراک‌گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری با موضوع اشتراک‌گذاری اطلاعات و با محوریت ارائه دستاوردهای حاصل از پروژه «طراحي و پياده‌سازي سامانه اشتراک‌گذاری و ارائه هشدارهای امنیتی» برگزار شد.

ادامه مطلب