محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۰ شرکت برتر دنیا که همه آنها در حوزه فنآوری های جدید کار می کنند چهل هزار اختراع به ثبت رسانده‌اند.
به گزارش مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، اولین جلسه کمیسیون «فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» با موضوع «بررسی موانع و راهکارهای پیش روی شرکت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور در ورود به حوزه‌های دانش بنیان» به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲ آذر

«حسین تهرانی» به تازگی به عنوان مدیرعامل شرکت مبین‌نت انتخاب و جایگزین «حسین ریاضی»، مدیر شناخته‌ شده‌ در حوزه ارتباطات شده است. بر اساس تصمیم هیات مدیره این شرکت، حسین ریاضی، همچنان نایب‌رییس هیات مدیره مبین‌نت خواهد بود. روابط عمومی مبین‌نت، این تغییر را تایید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر

وزیر ارتباطات با تایید برقراری دوباره اینترنت در برخی نقاط کشور گفت:‌ سایر نقاط هم با تصویب ابلاغ شاک متصل خواهند شد. وی گفت: به اپراتورها ابلاغ کرده‌ایم که مدت زمان قطعی اینترنت را به مدت اعتبار بسته‌ها اضافه کنند.
وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خبر برقراری مجدد ارتباطات اینترنت در برخی نقاط کشور را تایید کرد و افزود: سایر نقاط هم با تصویب ابلاغ شاک متصل خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر

ستاد پایش حمل و نقل اعلام کرد: اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی های اینترنتی با هدف حمایت از رانندگان این حوزه و کنترل نرخ کرایه ها تا ۴ آذر واریز می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر

به گزارش زومیت، احتمالا اپراتور‌های مخابراتی و سرویس‌دهنده‌های اینترنت بیشترین زیان را از اختلال اینترنت متحمل می‌شوند و شاید اثرات این زیان در بلندمدت به‌صورت دومینو وار در بازار خودنمایی کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: قطعی اینترنت موجب توقف روند پیش‌بینی کیفیت هوا شده است.
شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی سال‌های اخیر اقدام به انتشار جزییات کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی آلودگی برای روزهای آینده، سرعت و جهش و باد، بارندگی و... کرده است اما طی روزهای اخیر جزییات کیفیت هوای تهران که پیش از این روی سایت یا اپلیکیشن این شرکت قرار می‌گرفت به روز رسانی نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

به گزارش پیوست، شرکت فینوتک با انتشار نموداری در صفحه توییتر خود، از کاهش شدید تعداد فراخوانی وب‌سرویس‌های بانکی خود در هفته اخیر خبر داد.
به گزارش پیوست، در شرایطی که در روزهای اخیر بارها اعلام شده است کسب‌وکارهای ایرانی پس از قطع اینترنت، بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛‌ اما مسدود بودن موتورهای جست‌وجو باعث شده است تعداد کاربران این سرویس‌ها به شدت کاهش یابد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۰ آبان

به گزارش پیوست، افزایش قیمت بنزین در نیم‌شب پنج‌شنبه هفته گذشته اثرات مختلفی داشته که یک اثر بزرگ و منفی آن را حالا می‌توان روی شبکه اینترنت بین‌الملل دید. از ساعت ۲۱ شب شنبه ۲۵ آبان تا کنون امکان اتصال به شبکه جهانی اینترنت برای کاربران ایرانی قطع شده و مشخص نیست که آیا این ارتباط مجدد وصل می‌شود یا خیر. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری برای وصل مجدد اینترنت گفته و سخنگوی دولت هم اعلام کرده اینترنت به تدریج و استان به استان وصل می‌شود؛ اما هنوز خبری نیست.

ادامه مطلب