محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از تعیین تکلیف ۳۰ هزار موبایلی که به صورت غیرقانونی رجیستری شده اند در هفته جاری و طی جلسه ای با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

به گزارش موسسه اطلاع‌رسانی حوزه خبرنگاری پوینتر می‌گوید قطع اینترنت در ایران که از ۲۶ آبان شروع شده، شدیدترین و پیچیده‌ترین قطع شبکه جهانی اینترنت در تاریخ محسوب می‌شود.
نت بلاکز هم در گزارشی اعلام کرد از زمان شروع دولت حسن روحانی در ایران، چنین قطع اینترنتی بی‌سابقه بوده است. آمارها حکایت از آن دارند که شمار کسانی که در این مدت در ایران به اینترنت دسترسی داشتند، حدود پنج درصد کاربران متوسط و دائم ایران بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، به‌ دنبال انتشار مطلبی با عنوان «سامانه همتا پولی شد» در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» مورخ ۵ آذر ۱۳۹۸ شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش توضیحی را برای روزنامه ارسال کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

به گزارش ایلنا، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد به جز برخی از شهرستان‌های غرب تهران، تمام استان‌های کشور به اینترنت تلفن ثابت متصل شده‌اند.
از بیست‌وپنجم آبان‌ماه سال‌جاری اینترنت خطوط تلفن‌ثابت و اینترنت خطوط تلفن‌همراه در سراسری کشور قطع شد. پس از گذشت ۵ روز از قطع کامل اینترنت در سراسر کشور، یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز اتصال تدریجی اینترنت خطوط تلفن ثابت در کشور خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

به گزارش دیجیاتو، شرکت اریکسون از غول های صنعت مخابراتی سوئد پیش بینی کرده که اینترنت پرسرعت 5G تا پایان سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۵ درصد از کل جمعیت دنیا را تحت پوشش خواهد داد.
این شرکت در گزارشی که روز دوشنبه این هفته منتشر کرد اعلام نمود که ظرف شش سال آینده در حدود ۴۵ درصد از کل ترافیک دیتای موبایل دنیا از طریق 5G مدیریت می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ آذر

به گزارش مهر، با اتصال اینترنت موبایل در ۷ استان، شمار استان های دارای اینترنت موبایل پس از قطعی های اخیر به ۲۵ استان رسید.
شنیده ها حاکی از آن است که از صبح امروز اینترنت موبایل به دستور شورای امنیت کشور در استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، لرستان، مازندران، گیلان، کرمان و کردستان وصل شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر

شرکت اسنپ از واریز اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی خبر داد. به گفته روابط عمومی این مجموعه -سه‌شنبه، ۵ آذر- با هدف حمایت از رانندگان و مقابله با تورم اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز شد.
مدیر روابط‌عمومی اسنپ از جرئیات طرح تخصیص سهمیه سوخت خبر داد و گفت: بر اساس اعلام کارگروه سوخت (مصوبه هیئت وزیران) سهمیه تخصیص‌یافته مابه‌تفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع تاکسی‌های آنلاین است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ آذر

شمار روزهای قطع اینترنت در ایران از انگشتان دو دست هم بیشتر شده است. کسب‌وکارها، ارتباطات، خبرنگارها، دانشگاهیان و جمعیت زیادی از افراد تحت تاثیر این مسئله هستند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: شاید بتوان قطعی اینترنت را برای حفظ امنیت ملی و آرام شدن اوضاع کشور تا چند روز تاب آورد، اما ۱۰ روز اختلال در ارتباط در کشور تحمل‌کردنی نیست.

ادامه مطلب