محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

به گزارش پیوست، سداد خبر از اتمام فاز اول پروژه طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم OPEN API سدادبا عنوان اکسیژن داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت داده‌ورزی سداد، وحیدرضا رامین آزاد مدیر ارشد داده و خدمات هوشمند این شرکت اعلام کرده است در حدود ۲۴۰ API بر روی اکسیژن قرار داده‌شده و سرویس‌دهی به تیم‌های داخلی مثل پلتفرم بله و سامانه بام نیز آغازشده است؛ اما عملیاتی سازی این سرویس‌ها و فعالیت رسمی در بازار مالی کشور به‌زودی و تا آخر آذرماه اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشنهاد اصلاح ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای را به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارسال کرده است.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، مطابق ماده (۷) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به این وزارت، ایجاد و بر اساس بند (۱۰) ماده (۶) اساسنامه خود،‌ علاوه بر وظایف و اختیارات وزارت متبوع مندرج در قانون استفاده از بیسیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری)، عهده‌دار اصلاحات بعدی آن و تعهدات بین‌المللی مرتبطی است که جمهوری اسلامی ایران، طبق قانون ملزم به رعایت آن ها است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، تغییرات مدیریتی در بزرگترین اپراتور موبایل کشور در ۲ سال اخیر با حواشی بسیاری همراه بوده و به نظر می رسد جریان ها و گروههای مختلفی به دنبال توسعه نفوذ و اثرگذاری خود در این اپراتور هستند.
مطابق با آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مربوط به پایان شهریورماه امسال می شود، از تعداد ۱۱۶ میلیون و ۵۱ هزار مشترک موبایل در کشور، اپراتور همراه اول بیش از ۵۳ درصد این بازار را در اختیار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

وجود یک نهاد هماهنگ‌کننده و هدایت‌گر به عنوان مسئول سیاست‌گذار و مقررات‌گذار در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) برای جهت‌دهی و هماهنگ‌سازی تمامی فعالان در این حوزه، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در مورد نیازهای شبکه و اتصالات IoT، نظارت بر زیرساخت دیجیتال و تکمیل قوانین موجود از موضوعاتی است که در الزامات حاکم بر اینترنت اشیاء باید به آن توجه کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ آذر

جلسه مشترک هیات رئیسه پژوهشگاه ICT با هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار و بر اجرایی شدن نتایج همکاری دوجانبه بین طرفین تاکید شد.
وحید یزدانیان در ابتدای این جلسه که عصر امروز (۱۰ آذر) در محل شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، اظهار کرد: فضای جدید حاکم بر مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت و تحولاتی که در پژوهشگاه ICT به وقوع پیوسته، نوید بخش همکاری های دوجانبه است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ آذر

به گزارش دنیای اقتصاد، عصر روز ۲۵ آبان که دسترسی به اینترنت قطع شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این قطعی نزدیک به دو هفته طول بکشد. در روزهای گذشته اما قطعی اینترنت و ضررهای آن جدی‌تر شده و ابعاد جدیدی پیدا کرد، تا جایی که بخش‌های مختلف شروع به بررسی ابعاد آسیب‌ها و ضررهای ناشی از این اتفاق کردند. هر چند اینترنت ثابت بعد از ۵روز وصل شد و تا حد زیادی از میزان خسارت‌های قطع شدن اینترنت کاست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

اینترنت موبایل چهار استان دیگر و شهرستان‌های غربی استان تهران وصل شده است.
طبق اعلام اپراتورها و مجوز صادره، اینترنت سیم‌کارت‌های شاتل موبایل در چهار استان کرمانشاه، اصفهان، البرز، فارس و شهرستان‌های غربی استان تهران تا دقایقی دیگر متصل خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس امنیت سایبری برلین، بر لزوم ارتقای همکاری‌های چندجانبه کشورها در فضای سایبری و نیز مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی تاکید کردند.
به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، اجلاس امنیت سایبری برلین (Cyber Security Summit Berlin) در ذیل کنفرانس امنیتی مونیخ (Munich Security Conference) اواخر هفته ای که گذشت در برلین آلمان برگزار شد.

ادامه مطلب