محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس خلاقیت که در باکو برگزار شد، با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات ITU دیدار کرد. در این دیدار مشخص شد ایران فروردین ماه ۹۹ میزبان اجلاس کارگروه‌های علمی استانداردسازی مقررات مخابراتی در حوزه 5G خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

لری پیچ و سرگی برین بنیانگذاران گوگل و مدیران ارشد اجرایی آلفابت از سمت خود کناره گیری می‌کنند. آن‌ها مدیریت هر دو شرکت را به ساندار پیچای واگذار کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجری کارگاه آموزشی شهرهای هوشمند و پارادایم های نوین در صنعت جابجایی گفت: توافق نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شهرداری ها در تحقق شهر هوشمند از گام های نخست و اساسی است.
مهدی اوجانی در کارگاه آموزشی شهرهای هوشمند و پارادایم های نوین در صنعت جابجایی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ آذر)، ضمن اشاره به افزایش جمعیت شهرنشینی در دنیا اظهار کرد: با توجه به این اتفاق، بدیهی است که ضرورت توجه به شهرهای هوشمند، شاخص های هوشمندی و ارزیابی از رتبه بندی این شهرها، در فهرست اولویت های این روزهای هر مجموعه اعم از تحقیقاتی-پژوهشی گرفته تا دستگاه اجرایی، قرار بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گزارش فعالیت ماموریت مطالعاتی رصد فراهم آورندگان خدمات رایانش ابری در کشور به دنبال یک نیازسنجی از حوزه خدمات رایانش ابری، ارائه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

نسخه اولیه سند راهبری اینترنت اشیا (IoT ) توسط معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین و به زودی ارائه می شود.
سیدبابک ابراهیمی معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: وجود یک نهاد هماهنگ‌کننده و هدایت‌گر به عنوان مسئول سیاست‌گذار و مقررات‌گذار در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) برای جهت‌دهی و هماهنگ‌سازی تمامی فعالان در این حوزه، پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در مورد نیازهای شبکه و اتصالات IoT، نظارت بر زیرساخت دیجیتال و تکمیل قوانین موجود از موضوعاتی است که در الزامات حاکم بر اینترنت اشیاء باید به آن توجه کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به گزارش زومیت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات، خسارات واردشده به اپراتورها در زمان قطعی اینترنت ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعلام بوده است.
در پی قطعی یک‌هفته‌ای اینترنت از شنبه شب ۲۵ آبان، برخی شرکت‌ها و اصناف گزارشی از خسارات مالی خود را منتشر کرده‌اند که در این مدت متحمل شده‌اند. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در‌همین‌زمینه اعلام کرد طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات، خسارت واردشده به اپراتورها در زمان قطعی اینترنت ۱۰۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است که بیشترین سهم آن متعلق به ایرانسل است. در تماس زومیت با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، مشخص شد این مبلغ برآوردی کلی از تمامی اپراتورهای همراه است و گزارش دقیق‌تر آن مبنی‌بر سهم هر اپراتور از خسارت اعلام‌شده هنوز منتشر نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستاوردهای حقوقی، قوانین و مقررات ساتا در حالی در جلسه سوم فروم اشتراك گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری ارائه شد که بر لزوم وجود قانونی برای حمایت از چارچوب همکاری سازمان ها با ساتا تاکید شد.
جلسه سوم فروم اشتراك گذاری و تحلیل اطلاعات تهدیدات سایبری با ارائه مجري و مسئول تيم هاي پروژه ISAC (نسرين تاج و نگار خواجه الدين) درحوزه مباحث حقوقی، قوانین و مقررات جهت پیاده سازی ساتا صبح امروز (دوشنبه ۱۱ آذر) در محل پژوهشگاه ICT برگزارشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ آذر

بانک اطلاعاتی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (فاوا) در راستای شناسایی پتانسیل های تولیدی و خدماتی شرکت‌های فعال در این حوزه، ایجاد شد.
به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی در این باره گفت:این بانک اطلاعاتی ایجاد شده تا بتوانیم ابتدا پتانسیل های تولیدی و خدماتی شرکت‌های این حوزه در سراسر کشور را شناسایی کنیم. براین اساس فرم ثبت نام فعالان فاوا در سایت اتاق ایران قرارگرفته است تا بتوان با استفاده از آماری که استخراج می شود، محیط کسب و کار فعالان حوزه فناوری اطلاعات کشور را پایش کرد.

ادامه مطلب