محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

وزیر ارتباطات با اشاره به سفرهای استانی‌اش دریک سال گذشته، گفت: در این سفرها در جاده‌هایی تردد کردیم که دارای ارتباط نبودند و به همین علت بسیاری از هموطنان جان خود را به دلیل عدم دسترسی به امداد از دست داده‌اند و این نشان می‌دهد که در دنیای امروز زندگی و جان مردم به ارتباطات بستگی دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۱۸۰ میلیون گوشی موبایل در اجرای طرح رجیستری در شبکه‌ی ارتباطی کشور به ثبت رسید، گفت: ۷۲۰ هزار گوشی در انتظار ورود به بازار موبایل است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

امیرهوشنگ کمالی‌فرد در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ضرورت ایجاد دولت الکترونیک گفت: زمانی کارهای دولت با کاغذبازی و درست کردن پرونده‌های مختلف انجام می‌شد. در دولت الکترونیک، آی‌تی به کمک انسان می‌آید تا شفاف‌سازی ایجاد کند و راه‌های فساد را از بین ببرد. در گذشته مردم در صف می‌ایستادند و این کار هم زمانبر بود؛ هم امکان تضییع حقوق مردم را مهیا می‌کرد اما آی‌تی کاری می‌کند که نیازی به صف بستن نباشد و کار مردم سریع‌تر حل شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مشترکان سرویس اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) که به دلایلی مانند فراموش کردن شماره، امکان دسترسی به آن را ندارند، می‌توانند با وارد کردن شماره‌ی ملی و کد IMEI مودم، از شماره خود مطلع شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

گزارش ایلنا، منوچهر منطقی در خصوص ملاحظات و الزامات اجرایی برای تحقق راهبردهای کلان حوزه‌ی فضایی کشور، گفت: تقسیم کار نهادی بین بازیگران حوزه‌ی فضایی کشور بر مبنای سند جامع توسعه‌ی هوافضای کشور با پیشنهاد مرکز ملی فضایی یکی از الزامات تحقق راهبردهای کلان حوزه‌ی فضایی کشور است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه‌ی مسابقه‌ی عکس «همه جا در دسترس» که توسط وزارت ارتباطات برگزار شد، با تاکید بر اقدامات انجام شده طی سال نخست فعالیت دولت دوازدهم برای افزایش دسترسی مردم به خدمات ارتباطی گفت: طی یک سال اخیر و در ادامه‌ی مسیر توسعه‌ی ICT در کشور، موفق شدیم پوشش باند پهن را در همه‌ی شهرها کامل کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از دستگاه‌های متولی فعالیت در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر گفت: بر اساس بررسی عملکردی که ما از دستگاه‌های متولی این فعالیت در این بخش انجام داده‌ایم، دریافته‌ایم در سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری خطرپذیر صورت گرفته یا در حال اجرا است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای آیین‌نامه‌ی اتصال بانک‌های دولت همکاری خواهد کرد، گفت: کارهای تخصصی آیین‌نامه در کارگروه‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است. فردا عصر در شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه می‌دهیم تا این آیین‌نامه تصویب شود.

ادامه مطلب