محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ بخش زیادی از این پروژه به بررسی موافقت‌نامه‌های ارائه شده WTO برای عضویت و استخراج نکات اختلاف و یا هم سو مربوط می‌شود. در این پروژه علاوه بر معرفی توانائی‌ها و امکانات کشور برای ارائه به سازمان WTO،‌ الزامات مقرراتی که ایران در مورد آن تاکید دارد نیز مشخص و برای ارائه به سازمان آماده شد تا از ناهماهنگی بعدی جلوگیری شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر، بازار گوشی تلفن همراه روزهای بی‌ثباتی را طی می‌کند و خریداران در مراجعه به این بازار با قیمت‌های نجومی و چندین میلیونی گوشی‌ها مواجه می‌شوند. به نحوی که گوشی‌های پرچم‌دار برندهای مختلف که تا پیش از این حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان قیمت داشتند بیش از ۱۶ میلیون تومان در بازار قیمت داده می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان در فروش گوشی دست نگه داشته‌اند و می‌گویند که کالا در بازار برای فروش وجود ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌های سیم کارت خور خبر داد و گفت: تمامی تبلت‌های وارداتی سیم کارت خور باید قبل از استفاده در شبکه‌ی مخابراتی کشور فعال‌سازی شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش مهر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: در سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) بالغ بر ۱۰۳ میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش ایبنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی از پذیرفته شدن استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت توسط دولت خبر داد.
ابوالحسن فیروزآبادی گفت: مسئله‌ای که از اهمیت بالایی برخوردار است به موافقت و پذیرفتن استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت توسط تمامی نهادهای ذیربط ارتباط دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

جلسه‌ی بررسی وضعیت پوشش و کیفیت سرویس‌های ارتباطی استان خراسان شمالی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

به گزارش ایسنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از پیش‌بینی رشد بیش از ۵۰ درصدی تراکنش و استعلام بین دستگاهی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هسته‌ی اولیه‌ی تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه‌های استانی هسته طی روزهای آینده ایجاد می‌شود که این تیم با محوریت مرکز ماهر تعاملات لازم را برای مقابله با رخدادهای امنیتی و حملات سایبری انجام می‌دهد.

ادامه مطلب