محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و و دبیر ستاد توسعه‌ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یادداشتی نوشت:
فناوری‌های «نرم» و «هویت‌ساز» و صنایع خلاق، آن‌چنان که از نام و هیبتشان پیداست، هم با متخصصان ارتباط مستقیم دارند، هم با آحاد مردم و هم با فرهنگ و تمدن. بنابراین عرصه‌ای سوق‌الجیشی و حساس را در بر گرفته‌اند و اثرشان نافذ و کارآمد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه ۹۷/۶/۷ در افتتاحیه‌ی باشگاه کسب‌وکار دانش بنیان (BOX) گفت: پول دولت قطعا برکت ندارد. رشد اقتصادی از جیب کارآفرینانی بیرون می‌آید که پول خود را خرج می‌کنند؛ نه از دولت. همه جای دنیا همین امر صادق است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مشکلات استان بوشهر که باعث ناپایداری خدمات ارتباطی می‌شود زیرساخت فیبر نوری است که با سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری ازمشکلات ارتباطی استان حل می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در جم استان بوشهر افزود: تعدادی از روستاهای استان بوشهر با جمعیت ۳۰۰ خانوار دچار مشکل ارتباطاتی هستند که تلاش می‌شود تا پایان سال مشکل ارتباطی آن‌ها برطرف شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

طی ماه‌های گذشته بارها پیرامون وجود تشعشعات رادیویی در شیراز و تاثیرات نامطلوب آن بر سلامت شهروندان این کلانشهر، اخباری که اعتراض‌های مردم و نظرات مسئولان را در بر می‌گرفت، منتشر شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

به گزارش مهر به نقل از کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، عبدالرضا نوروزی گفت: با وجود آنکه در دولت فعلی نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد و معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که هیچ نگرانی در زمینه‌ی کالاهای اساسی و غیراساسی وجود ندارد اما این وعده‌ها ثمربخش نبوده و تمام کالاها خصوصا در حوزه‌ی آی‌تی با افزایش قیمت مواجه شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، رسول سرائیان حضور زبان فارسی در وب را یکی از شاخص‌های توسعه‌ی حضور در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: سال گذشته، حدود ۱.۲ درصد از کل صفحات وب دنیا مختص زبان فارسی بود که این عدد امسال به ۲ درصد افزایش‌یافته به طوریکه در این حوزه، زبان فارسی از زبان عربی و چینی پیشی گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به روند چرخه‌ی اقتصاد در دنیا، ادغام شرکت‌های موفق به جهت هم افزایی و استفاده از دانش، تکنولوژی تجربه و منابع مالی با هدف ارتقای کمی و کیفیت خدمات، چندین سال است که به‌ صورت گسترده در تمامی صنایع مادر و زیربنایی آغاز شده و با موفقیت در حال ادامه است.

ادامه مطلب