محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

به گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، پژوهشگران امنیتی Booz Allen Hamilton بدافزاری را کشف کرده‌اند که سیستم‌های POS (کارت‌خوان) را مورد هدف قرار می‌دهد. این بدافزار جدید کشف شده که RtPOS نام گرفته در حد سایر بدافزارهای POS مانند TreasureHunter ،UDPoS ،RawPOS یا MajikPOS پیشرفته نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

به گزارش مهر، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری (۱۲ شهریورماه) موضوع بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی چاپ ۴۱۷ (اعاده شده از شورای نگهبان) را در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آخرین جزئیات ارز رمزنگار ملی از سوی ابوطالب نجفی؛ مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک تشریح شد که بر این اساس ارز رمزنگاری شده‌ی ملی ایران که توسط شرکت انفورماتیک وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طراحی و توسعه پیدا کرده دارای مشخصات زیر است:
ارز رمزنگاری شده‌ی جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت خدمات انفورماتیک با درخواست بانک مرکزی به عنوان منتشر کننده‌ی رمز ارز با تکنولوژی Hyperledger fabric platform طراحی و توسعه پیدا کرده؛ این رمز ارز هیچگونه محدودیتی در زمینه‌ی تعداد تولید و انتشار ندارد و به هر میزان که بانک مرکزی تصمیم داشته باشد با پشتوانه‌ی ریال قابل صدور است. این ارز رمزنگار در شبکه‌ی زیرساخت بلاک چین خصوصی توسعه پیدا کرده و قابلیت استخراج یا ماینینگ توسط ماینرها مانند ارز رمزنگاری شده‌ی بیت کوین را ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

مقام آگاه در بانک سپه گفت: این بانک با درک شرایط موجود و الزامات آن، ضمن راه‌اندازی هلدینگ فناوری اطلاعات امید به دنبال ایجاد تحولی عظیم و بنیادین در حوزه‌ی فناوری‌های نوین بانکی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

نماینده‌ی مردم اهواز و باوی در مجلس دهم در گفت‌وگو با ایلنا درباره‌ی فرآیند هوشمندسازی مدارس، گفت: قطعا ما نمی‌توانیم تنها با هوشمندسازی مدارس خروجی‌های لازم را از فرایند آموزشی خود به دست آوریم. متاسفانه ما در بسیاری از مواقع به لزوم اولویت‌بندی توجه نمی‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ شهريور

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری با اشاره به اقدامات سازمان فضایی ایران در حوزه‌ی مدیریت بحران همکاری‌های بین‌الملل، گفت: سازمان فضایی ایران از سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از دفاتر حامی منطقه‌ای «برنامه‌ی استفاده از فناوری فضایی در مدیریت بحران و واکنش سریع سازمان ملل UN-SPIDER » توسط آن سازمان انتخاب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش مهر، بررسی‌ها براساس آمارهای مرکز ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، نشان می‌دهد که تا پایان مردادماه امسال ۹۸۵ هزار و ۸۶۲ دامنه‌ی اینترنتی متعلق به ایران از سوی کاربران به ثبت رسیده و این درحالی است که تا پایان سال ٩٦ بالغ بر ٩٦٧ هزار و ٩٨٩ دامنه به نام ایران ثبت شده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، مرتضی براری در مورد موضوع آتش‌سوزی‌های متعدد در هورالعظیم و اقدامات سازمان فضایی ایران در این خصوص گفت: تالاب هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران است که یک سوم آن در ایران و مابقی در کشور عراق واقع شده است. در حال حاضر مساحت هورالعظیم در بخش عراق برابر ۶۶.۶۰۰ هکتار و در بخش ایران برابر با ۳۵.۳۰۰ هکتار است.

ادامه مطلب