محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان

به گزارش مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه فضایی و انجمن هوافضای ایران به‏‌منظور بنیان، گسترش و تقویت‏ همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی براساس توافقات به عمل آمده با حضور حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و رضا خاکی رئیس هیات مدیره انجمن هوافضای ایران برای مدت دو سال به امضا رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان

بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات درسال «جهش تولید» از اولویت های «طرح کلان و معماری» این شبکه در نظر گرفته شد و سوال این است که آیا تجهیزات بومی قابلیت به‌کارگیری در شبکه ملی را دارند؟
شورای عالی فضای مجازی در آخرین مصوبه خود دولت را موظف به تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات مطابق با اهداف «طرح کلان و معماری» این شبکه کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان

گمرک با صدور دستورالعمل جدید رجیستری تلفن همراه مسافر تاکید کرد رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی و خروجی الزامی است.
به نقل از گمرک؛ در این دستور العمل آمده است: بر اساس تصمیمات اخذ شده، انجام فرآیند ثبت رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری در سالن مسافری گمرک و قبل از خروج مسافران در مبادی ورودی و خروجی سالن‌های مسافری اعم از هوایی، زمینی، دریایی و ریلی جهت بعد از تاریخ 99/7/30 کماکان الزامی بوده و چنانچه مسافری به همراه تلفن همراه خود از سالن مسافری خارج شودگمرکات اجرایی مسئولیتی از حیث عدم رجیستری گوشی مورد نظر ندارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان

به گزارش پیوست، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت درباره دلیل اجرایی نشدن ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو اعلام کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعمال شدن مصوبه ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو مخالف کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گفته کارشناسان کل صنعت لوازم خانگی کشور، سالانه یک میلیارد یورو ارز می‌خواهد و ۲۵ درصد این ارز برای گوشی‌های لوکس که از نظر تعدادی فقط ۵ درصد نیاز بازار است، اختصاص یافته، در چنین شرایطی این بستر در سامانه همتا وجود دارد که از فعال‌سازی گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو که از طریق مسافری یا تجاری وارد می‌شوند، جلوگیری شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گزارش پیوست، همراه اول برای پیاده‌سازی نسل ۵ تلفن همراه در کشور، علاوه بر نصب تجهیزات و راه‌اندازی شبکه، تلاش دارد این فناوری را در کشور بومی‌سازی کند و این مسیر را به کمک مراکز علمی و دانشگاهی کشور، طی خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

تدوین ضوابط «شرایط استفاده» از رسانه (Terms of Use) در دستور کار سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی ساترا، این سازمان برای حمایت از حقوق مخاطبان و ارائه الگوی مطلوب ارتباط بین رسانه‌های صوت و تصویر و کاربران، ضمن مطالعه‌ نمونه‌های مشابه در دنیا، اقدام به تدوین ضوابط «شرایط استفاده» از رسانه (Terms of Use)کرده است. از همین رو طی فراخوانی از کارشناسان رسانه جهت ارائه نظر درباره این پیش‌نویس دعوت کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان

به گزارش زومیت، بیش از یک ماه است که بانک مرکزی برای وارد کردن موبایل با قیمت بالای ۳۰۰ یورو ارز تخصیص نمی‌دهد. وزارت صمت می‌گوید این طرح در شُرف عملی شدن است.

ادامه مطلب