محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

به گزارش پیوست، دستورالعمل اجرایی رفع مشکلات تعزیراتی دستگاه‌های استخراج رمزارز موجود در کشور به تصویب رسید، این دستورالعمل روز شنبه به کلیه نهادهای مربوطه ابلاغ خواهد شد.
این دستورالعمل در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

وزیر ارتباطات گفت: ههیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند، وجود ندارد.
به گزارش روز پنجشنبه ، روز گذشته فرشته حسیننی بازیگر افغان سینمای ایران در واکنش به عدم ثبت سیم‌کارت برای مادرش، پستی را منتشر کرد.
«محمدجواد آذری جهرمی» امروز در اینستاگرام خود نوشت، یکی از مهاجرین عزیز افغانستانی، با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرامش، از مشکلاتی که تهیه سیم‌کارت برای مادرشان فراهم کرده بود نوشته بودند و خواسته بودند به این موضوع رسیدگی شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۱ آبان

نخستین سایت تجاری 5G و سومین سایت نسل پنجم تلفن همراه در کشور امروز در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه اندازی این سایت گفت: در ایرانسل از سال گذشته اقداماتی برای توسعه نسل پنجم تلفن همراه صورت گرفت و تلاش کردیم تا زیرساخت شبکه ایرانسل را به 5G ارتقا دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

بر اساس اعلام رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم)، موزه ارتباطات به دلیل نقش موثری که در تحقق شعار «موزه ها زنده‌اند» در دوران شیوع کرونا ایفا کرد، به عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته موجب ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.
در زمان شیوع کرونا، فرصتی برای توسعه فعالیت‌های الکترونیکی به وجود آمد. بهبود زیرساخت‌ها، افزایش خدمات غیرحضوری و آشنایی مردم با این فضا در ماه‌های گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان

طبق بررسی های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرعت اینترنت ثابت ۷۶ درصد از مشترکان ایرانی کمتر از مگابیت بر ثانیه است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این درحالیست که براساس اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات در افق ۱۴۰۴ باید پوشش ۸۰ درصدی دسترسی پهن باند ثابت خانوارها با متوسط سرعت دسترسی ۲۵ مگابیت بر ثانیه فراهم شود و از سوی دیگر ۱۰۰ درصد جمعیت کشور با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه به پهن باند سیار دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه و لوازم جانبی می‌گوید مردم اگر قصد خرید موبایل دارند باید دو سه روزی صبر کنند چرا که قیمت دلار در حال کاهش است. او تاکید دارد از آنجایی که قیمت موبایل مستقیما با نرخ ارز بستگی دارد، هزینه خرید موبایل روز به روز پایین‌تر می‌آيد.

ادامه مطلب