محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: آخرین داده های بررسی شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال ۸۹ تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از ۱۶ به ۳۲ میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی ۳۱ دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان ۹۳ دقیقه در روز است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کد خدماتی ۱۴۴۱ را از طریق حراج عمومی واگذار می کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این سازمان براساس مصوبه شماره 3 جلسه 212 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در 23 فروردین ماه 94 نسبت به واگذاری کد خدماتی 1441 از طریق حراج به اشخاص واجد شرایط حقوقی اعم از دولتی یا غیردولتی اقدام کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

به گزارش پیوست، «دستورالعمل شناسایی الکترونیکی مشتریان در ثبت نام غیرحضوری خدمات نظام بانکی» از سوی کارگروه بانکداری دیجیتال بانک مرکزی نهایی شده وبرای تصویب به معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی ارسال شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

دولت استرالیا تخمین زده است پس از یک دهه از راه اندازی تجاری شبکه 5G در این کشور بین 1300 تا 2 هزار دلار به ازای هر نفر به تولید ناخالص داخلی این کشور افزوده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ آبان

به نوشته‌ی روزنامه ایران، چندی پیش مدیر «آپارات» یکی از پلتفرم‌های بارگذاری محتوا به علت شکایت مردمی (به دلیل بارگذاری یک گزارش خیابانی در زمینه پرسش از نحوه به دنیا آمدن کودک) از سوی دادگاه عمومی به 10 سال حبس محکوم شد. هرچند این پرونده برای تجدید نظر به دادگاه رفته اما سؤال مهم این است که مسئولیت بارگذاری محتوا با صاحب پلتفرم است یا ناشر؟ آیا در این زمینه با خلأ قانونی مواجه هستیم؟ برخوردهای سختگیرانه چه تأثیر نامناسبی روی کسب و کارهای فضای مجازی می‌گذارد و مدیران پلتفرم‌ها باید برای نظارت بیشتر بر محتواها چه راهکاری را در پیش بگیرند. کارشناسان حوزه فاوا به این سؤالات پاسخ دادند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ آبان

به گزارش دیجیاتو، درست است که 5G هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد اما این مساله به معنی توقف تلاش‌ها برای توسعه جایگزین آن نیست. ال‌جی، اپل و گوگل با ملحق شدن به یک ائتلاف بزرگ در پی توسعه شبکه 6G هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ آبان

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نمایشگاه مجازی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا فرنقی زاد گفت: در نمایشگاه مجازی مذکور، شرکت های حاضر در نمایشگاه دستاوردهای بومی شبکه ملی اطلاعات، به معرفی محصولات خود پرداخته‌اند.

ادامه مطلب