محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ آذر

به گزارش مهر، در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه ۱۴۰۰ که در مجلس در دست بررسی است، فناوری فضایی در قالب پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم و پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی ایران وابسته به وزارت ارتباطات، مشمول تخصیص بودجه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۲ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به کاربر دانش آموزی در سیستان و بلوچستان که از کندی اینترنت شاد و رایگان نبودن این سرویس گلایه کرده بود، توضیح داد.
وی گفت: اینکه گفته شده شاد رایگان نیست و زمانی که فایل ارسال می کنید می گوید تلاش مجدد، ربطی به رایگان بودن شاد ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ آذر

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی همه جانبه اگزیم بانک ایران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری تخصیص داده شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ آذر

به گزارش پیوست، قطع فیبرنوری مخابرات حدود ۴۰۰ سایت شبکه تلفن همراه را در منطقه شمال و شمال‌غرب تهران با اختلال مواجه کرد و ارتباط مشترکان همراه اول در این مناطق با مشکل روبرو شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

به گزارش پیوست، اصلاح قانون ۹۲ شهرداری‌ با موضوع ممنوعیت نوشتن مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوار قرار است هفته آینده در جلسه کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شود. در این مصوبه در کنار ممنوعیت نوشتن مطلب یا الصاق هر نوشته‌ای روی دیوار، پیش‌بینی شده تا در صورت وجود شماره تلفن، نسبت به قطع خطوط تلفن مورد استفاده اقدام شود. رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مخالفت با این مصوبه اعلام کرده که این مصوبه می‌تواند آسیب بسیاری به دفاتر کار مجازی وارد کند، در حالی که می‌توان مستاجران خطوط تلفن را مجبور به احراز هویت از طریق شاهکار کنند. مدیرعامل دفتر کار مجازی «دفتر شما» نیز اعتقاد دارد که قطع تمام خطوط باعث قطع سرشماره‌ها می‌شود و آسیب جدی به کسب‌وکارها وارد می‌شود، در حالی که شهرداری می‌تواند استعلام بگیرد تا متخلف شناخته شود و بعد از دفاتر کار مجازی بخواهد تا خط تلفن فرد متخلف را برای بازه زمانی به صورت موقت قطع کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

به گزارش پیوست، کل درآمدهای دولت از محل فعالیت‌های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال جاری کمتر از ۹ درصد افزایش خواهد داشت که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نزدیک ۹۳ درصد این درآمدها را تامین می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: پهنای باند مصرفی این استان به بیش از ۱۱۲ گیگابیت بر ثانیه در آذرماه جاری رسیده که این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ آذر

در حالی آموزش مجازی برای دانش‌آموزان در بستر سامانه شاد رایگان است که تنها ۴۰ درصد مدارس از سامانه شاد استفاده می‌کنند و برخی از مدارس ابزارهای خاص خودشان را دارند و یا از سامانه‌های داخلی استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب