محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي

غفاری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح الکترونیکی اخذ عوارض جاده‌ای مزایایی از جمله کاهش هزینه‌های سوخت، صرفه‌جویی در زمان سفر و استهلاک وسایل نقلیه دارد.
امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص نتیجه نشست مدیران شرکت‌های آزادراهی سراسر کشور با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا ضرورت دارد کلیه آزادراه‌های در حالی بهره‌برداری تا پایان امسال به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض متصل شوند، گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد تا پیش از اجرایی کردن این هدف با همکاری دستگاه‌های مرتبط و هم‌اندیشی با شرکت‌های احداث و بهره‌برداری از آزاد راه‌ها در مسیر رفع مشکلات موجود به نفع مردم و سرمایه گذاران اقدام کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي

در میان ۱۷۶ کشور دنیا رتبه ایران در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) به ۸۱ رسیده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شاخص ابزار باارزشی برای محک زدن مهمترین معیارهای اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی است. IDI استانداردی است که برای اندازه‌گیری شکاف دیجیتالی و مقایسه عملکرد فاوا در کشورهای مختلف به کار می‌رود و بر مبنای 11 معیار بنا شده است و در سه زیرشاخه دسترسی، مصرف و مهارت‌ها گروه‌بندی شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای افزایش اعتبارات شبکه ملی اطلاعات در لایحه بودجه ١۴٠٠ خبر داد.
حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (دوشنبه) کمیسیون صنایع، گفت: در جلسه امروز کمیسیون پیشنهادات نمایندگان درباره اعتبارات حوزه‌های صنایع دفاعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهرک‌های صنعتی و... در لایحه بودجه سال 1400 مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

به گزارش پیوست، رگولاتوری در گزارشی با عنوان «ایران در مسیر هوشمندی» خلاصه‌ای از وضعیت عملکرد بخش ICT در اقتصاد ایران را اعلام کرده است. این گزارش که از فصل‌های مختلفی تشکیل شده نشان می‌دهد با وجود انتقاد و شکایت همیشگی کاربران از کیفیت اینترنت در کشور؛ اما ظرفیت پهنای باند داخلی طی ۷ سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ درصد افزایش داشته و از سوی دیگر هم افزایش در بخش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل در این ۷ سال برابر با ۵ هزار و ۲۰۰ درصد بوده است. براساس این گزارش وزارت ارتباطات براساس برنامه‌های حمایتی خود از کسب‌وکارهای مختلف از جمله پیام‌رسان‌های بومی با پرداخت وام ۵ میلیارد تومانی، در اختیار گذاشتن ۵ رک دیتاسنتر و ۵۰ گیگابیت اینترنت به طور رایگان باعث شده که حالا ۹ پیام رسان بومی کشور ۲۰ میلیون نفر کاربر داشته باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

به گزارش پیوست، بانک دی امکان احراز هویت دیجیتالی و افتتاح حساب به صورت کاملا الکترونیکی را روی بستر همراه بانک و اینترنت بانک خود فراهم کرد.
امکان افتتاح حساب برای یک مشتری جدید به صورت کاملا الکترونیکی وبدون دخالت عامل انسانی اولین باری است که از سوی یک بانک اجرایی می‌شود. این امکان در نسخه جدید همراه بانک و اینترنت بانک، بانک دی که در روزهای آتی به صورت عمومی منتشر می‌شود، در دسترس کاربران و مشتریان آتی این بانک قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ آذر

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بافق در مجلس گفت: طبق تصمیم ستاد کرونایی مجلس، رای‌گیری‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان بافقی درباره رای‌گیری الکترونیکی، گفت: عجله در کار نیست و عجله‌ای در رای‌گیری انجام نشده است، وقتی پای سلامت در میان است مراجع معتبر باید نظر بدهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

به گزارش پیوست، ورود استارت‌‌آپ‌ها به بورس از جمله موضوعات مطرح در این روزها است. تیرماه سال جاری هم امیر هامونی،مدیرعامل فرابورس اعلام کرده بود که آماده‌ترین شرکت برای ورود به بازار بورس کافه بازار و دیجی‌کالا هستند و در پله بعدی هم شیپور و تپسی قرار دارند و در این ارتباط آبان‌ماه امسال از سوی رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام شد که نماد تپسی به عنوان اولین شرکت استارت‌آپی به زودی بر تابلو فرابورس جای می‌گیرد. حالا این شرکت‌های اینترنتی در پنل یلدای کارآفرینی سه عامل «تامین مالی»، «شفافیت» و «ارزشگذاری» را دلیل حضور خود در بورس اعلام کردند. در این پنل مدیرعامل فرابورس اعلام کرد که مقاومت‌هایی برای ورود شرکت‌های اینترنتی به بورس وجود دارد و حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه باید در ذهن مخاطب و سرمایه‌گذار جا بیفتد. از همین رو نمی‌توانم بگویم شرکت‌های استارت‌آپی چه زمانی وارد بورس می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ آذر

وزیر ارتباطات از ارایه لایحه خارج کردن مخابرات از انحصار به مجلس شورای اسلامی در ماه آینده خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی با اعلام این خبر در مراسم یلدای کارآفرینی (یلدا سامیت 2020) گفت: باید بپیذریم زیرساخت توسعه اینترنت خانگی‌مان خوب نیست اما زیرساخت موبایل در کشور خوب است و بار اینترنت خانگی روی شبکه موبایل می‌افتد.

ادامه مطلب