محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر

به گزارش مهر به نقل از ناسا، جیم بریدنستاین، مدیر ناسا و مارکوس پونتس وزیر علم، فناوری و نوآوری برزیل روز گذشته در یک مراسم مجازی تفاهم نامه ای را در خصوص همکاری در پروژه آرتمیس امضا کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

سرویس های گوگل در سراسر جهان از دسترس خارج شده‌اند.
به نظر می رسد سرویس های مختلف گوگل از جمله جی میل و یوتیوب در اقصی نقاط جهان از دسترس خارج شده اند این سرویس ها برای کاربرانی در نیویورک(آمریکا)، انگلیس، سراسر اروپا و ... بارگزاری نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از یکپارچه سازی پرتال خدمات دهی مخابرات در مناطق مخابراتی در سراسر کشور با هدف مدیریت متمرکز در ارائه خدمات به کاربران خبر داد.
به نقل از شرکت مخابرات ایران، مجید سلطانی اظهار داشت: همگام با پیشرفت های حوزه مدیریت متمرکز فناوری و به منظور استفاده از مزایای گسترده یکپارچه سازی در سراسر کشور و کاهش هزینه ها، با تلاش های انجام شده، تمام پرتال های مخابرات مناطق تحت دامنه tci.ir و به عنوان بخشی از این پرتال یکپارچه و کشوری، تعریف و رونمایی شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ آذر

به گزارش پیوست، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی سندباکس بانک مرکزی تا بهار ۱۴۰۰ داد.
ایجاد سند باکس بانک مرکزی از آبان ماه ۹۷ در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود اما در نهایت به نظر می‌رسد پس از گذشت ۲ سال و با تشکیل کارگروه مدیریت یکپارچه محیط‌های آزمون تشکیل این سندباکس سرعت بیشتری گرفت. حال مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در رویداد جذب سرمایه برای استات‌آپ‌های حوزه فین‌تک که با مشارکت صندوق نوآوری برگزار شده بود، با اشاره به رونمایی از سندباکس بانک مرکزی تا بهار ۱۴۰۰ گفت: « فنم‌ها یا به قولی کسب وکارهای نوظهور در حوزه فناوری مالی بسیار متغیر بوده و دائما در حال به روز شدن از همین رو قانون‌گذار چه در مجلس چه در بانک مرکزی برای همگام شدن با آنها باید همیشه درحال دویدن باشد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

به گزارش پیوست، تغییر هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات طی هفته گذشته گمانی‌های بسیاری در خصوص این تغییرات بوجود آورده است. برخی از این گمانه‌ها بیش از همه، به تاثیر این تغییرات برای شرکت‌های اینترنتی دارای پروانه FCP و Servco اشاره دارند. شرکتهایی که پس از ۳ سال مذاکره بالاخره برخی از آنها موفق به امضاء قرارداد همکاری با مخابرات براساس مصوبه بیت‌استریم شدند؛ اما حالا دو شرکت آسیاتک و شاتل که از میان ۱۷ دارنده FCP موفق به امضاء قرارداد همکاری با مخابرات برای استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی این شرکت شده‌اند، نگرانی‌هایی از ادامه همکاری خود با مخابرات ایران مطرح می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

به گزارش زومیت، پلتفرم‌های آگهی آنلاین با اولویت فعالیت در حوزه فروش خودرو و مسکن، موظف به احراز هویت کاربران با سامانه‌ی اعلامی وزارت صمت شدند؛ اما از سامانه امتا در بزرگ‌ترین پلتفرم‌های هدف طرح استفاده نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گزارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی در کمیسیون آموزش خبر داد و به درخواست این نهادها برای افزایش اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ به منظور تقویت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ آذر

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تعیین سه عضو این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همچنین کلیات طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات که در مورد مبارزه با قماربازی مجازی است تصویب شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند