محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

به گزارش آی‌تی‌ایران، سه اپراتور اصلی تلفن همراه با یک فاصله مشخص در بازار مشغول به فعالیت هستند و یک نگاه کلی به مقایسه ضریب نفوذ این سه اپراتور در ۹ سال گذشته نشان می‌دهد که همراه اول، ایرانسل و رایتل بازار را با فاصله مشخصی بین خود تقسیم کرده‌اند.
در سال ۹۱ در حالی که ضریب نفوذ همراه اول ۴۷.۴۸ درصد بود، ایرانسل تقریبا با فاصله‌ی کمی ضریب نفوذی برابر با ۳۱.۳۵ داشت، اما رایتل با ضریب نفوذ ۰.۳۶ درصد در جایگاه سوم قرار داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

به گزارش دیجیاتو، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کنار رفت. او این موضوع را در اینستاگرام خود خبر داده است.
«امیر خوراکیان» در شبکه شخصی اینستاگرم خود خبر از این استعفا داده و مشخص نکرده که چه کسی بر جای او در این منصب می‌نشیند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ دي

وزیر ارتباطات از همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا در احداث ۱۱۹۷ کیلومتر فیبرنوری برای تکمیل و تقویت زیرساخت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: محکم پای کار ایستاده ایم تا تبعیض در دسترسی به اینترنت را کم کنیم و نعمت اینترنت را با بهترین کیفیت به جاهایی از کشور برسانیم که معلوم شود شاخ غول را می شود شکست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

به گزارش پیوست، بحث بازگشت قیمت‌های حذف شده از پلتفرم‌های آگهی آنلاین که حدود ۹ ماه پیش اتفاق افتاده بود،‌ دوباره مطرح شده است. البته این بار نه از سمت پلتفرم‌ها یا دادستانی، بلکه برخی از نمایندگان نسبت به حذف قیمت‌ها از این پلتفرم‌ها انتقاد کردند و خواستار بازگشت قیمت‌ها به این پلتفرم‌ها شدند. گروهی از نمایندگان معتقداند که حذف قیمت‌ها از سایت‌ها تاثیری بر کاهش قیمت خودرو و مسکن در بازار نداشته و حتی شفافیت در این زمینه را از بین برده است. در همین زمینه بعضی از نمایندگان در گفت‌وگو با پیوست اعتقاد دارند که می‌توان با ‌ایجاد سازو کار و چارچوب مشخص، اعلام قیمت‌ها را به پلتفرم‌ها برگرداند و قانون‌گذاری در این زمینه می‌تواند از آسیب‌های احتمالی و افزایش جو روانی جلوگیری کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

به گزارش آی‌تی‌ایران، ۲۴ هزار و ۳۷۲ فروشگاه آنلاین در اینستاگرم و ۴ هزار و ۵۱۲ فروشگاه اینترنتی در پیام‌رسان تلگرام در ایران مشغول به فعالیت هستند. در گزارشی که زلکا، پلتفرم پایش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از بررسی حدود ۳۰ هزار صفحه مربوط به فروشگاه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی در بازه زمانی تابستان و پاییز ۹۹ به دست آورده است، ۵۹ درصد این فروشگاه‌های اینترنتی از ساکنان تهران هستند و با فاصله‌ای زیاد استان فارس و خراسان رضوی با ۱۲ درصد در رتبه دوم قرار دارند. همچنین فروشگاه‌های آنلاین مستقر در مازندران و کرمان هم با ۹ درصد در جایگاه‌های بعدی هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

شرکت داده گستر عصر نوین باتوجه به دریافت مجوز افزایش سرمایه خود روز دوشنبه، ۱۵ دی ماه مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ 4 هزار میلیارد ریال به 8345 میلیارد ریال از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه، دستور جلسه این مجمع خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

به گزارش پیوست، جزئیات خرید در متن پیامک‌های رمز دوم پویا با هدف افزایش امنیت تراکنش‌های اینترنتی درج می‌شود.
اجرایی شدن این طرح از تیر ماه ۹۹ در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود حال پس از گذشت تقریبا ۶ ماه از امروز در شبکه بانکی کشور اجرایی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دیدار با مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به این مجموعه پیشنهاد داد تا برای تدوین قانون جامع بازی‌های دیجیتال و سرگرمی‌های نوین مطالعاتی انجام شود. محسن زنگنه همچنین از آمادی مجلس برای پیگیری تصویب چنین قانونی در مجلس خبر داد.

ادامه مطلب