محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش روزنامه ایران، یک ماه است که جنجال بر سر حذف بسته‌های بلندمدت و افزایش قیمت اینترنت بین اپراتورهای اول و دوم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) راه افتاده است. جنجالی که رگولاتوری اصرار بر برگرداندن بسته‌ها و قیمت‌ها به روال قبل دارد و اپراتورها اصرار بر ادامه کار خود. اما ماجرا چیست و کارشناسان درباره این ماجرا چه می‌گویند و چه نظری دارند؟

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی پست از اعطای مجوز فعالیت به دو اپراتور خصوصی پست خبر داد و گفت: سرمایه شرکت ملی پست ۱۲ هزار میلیارد تومان است و شرکت‌ها برای ورود به این حوزه حداقل نیاز به سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در گذشته ایران تنها یک هاب (قطب) پستی داشت، اما سه روز قبل چهار هاب جدید پستی در شهرهای مشهد، همدان، اصفهان و تبریز به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شد که علاوه بر اشتغالزایی، سرعت و کیفیت ارسال محموله‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد

به نوشته‌ی روزنامه ایران، این روزها در روستاها نیز اینترنت نقش پررنگی دارد، چرا که استفاده از دولت الکترونیک، آموزش مجازی، فروش محصولات روستایی و صنایع دستی از طریق پلتفرم‌های اینترنتی و... همه نیاز به یک بستر ارتباطی دارد. هر چند با آغاز به کار دولت تدبیر و امید رساندن اینترنت جزو اولویت‌های اول وزارت ارتباطات به حساب آمد و در حال حاضر نیز بیش از ۸۰ درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند با این حال برخی از روستاها هنوز از فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی برای اتصال به اینترنت محروم هستند. دراین رابطه با«مهرداد ترابیان» مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات به گفت‌و‌گو نشستیم که می‌خوانید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با بیان اینکه ثبت اطلاعات دفاتر پیشخوان باید در سامانه ارزیابی انجام شود، گفت: آخرین مهلت ثبت اطلاعات دفاتر پیشخوان در این سامانه تا فردا ۱۵ مرداد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

به گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن کشور از قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برخورداری ۹۵ درصد مدارس کشور از اینترنت خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۹ نیز همه مدارس دارای زیرساخت لازم در استفاده از اینترنت خواهند بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد

به گزارش ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و عبدالرضا جنتی عطائی مدیرکل منطقه پستی شمال‌غرب استان تهران برگزار شد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند