محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۴ مرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، رایتل، مجمع عمومی تاریخی خود را برگزار کرد.
نزدیک به ۹۰ سال از زمانی که تلفن به ایران رسید، می‌گذرد؛ حالا با گذر زمان و با پیشرفت و توسعه صنعت مخابرات و هوشمندی اپراتورها، این اختراع امروز در جایگاهی بسیار متفاوت‌تر از روندی که این سال‌ها طی کرده، ایستاده‌. جایگاهی که شاید آن روزها که نخستین اتاقک‌های تلفن همگانی اروپایی زرد رنگ در خیابان‌های تهران نصب شد یا وقتی گوشی‌های تلفن از هندلی به سکه‌ای و بعد به کارتی تغییر شکل داد و نرخ حرف‌زدن با تلفن از ۲ ریال به ۱۰ تومان و ۲۵ تومان و بعدتر به پرداخت قبض‌های ماهانه، رسید. کمتر کسی تصورش را می‌کرد که ساعت‌ها با تلفن حرف بزند بدون پرداخت هزینه. سال‌ها بعد از ورود تلفن به ایران و به مدد پیشرفت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و ظهور اپراتور همراه هوشمند، یادآوری روزهایی که مردم برای استفاده از تلفن به خانه دوست، فامیل و همسایه خود می‌رفتند، همچون خاطره‌ای شیرین اما دور در ذهن‌ نسلی که آن روزها را تجربه کرده، جا خوش کرده ‌است. صحبت درباره برند صاحب نام شرکت خدمات ارتباطی است که این روزها خدمات افتخار برانگیزی ارائه می‌کند؛ «رایتل» که تحریم‌های مضاعف و پاندمی کرونا هم نتوانسته ارائه خدمات آن را متوقف کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

به گزارش ایسنا، تعداد پیامک‌های ورودی به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، در سه ماهه‌ ابتدایی سال ۱۳۹۹ به بیش از هفت میلیارد پیامک می‌رسد که در مقایسه با آمار هشت میلیاردی سه ماهه گذشته کاهش یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

به گزارش مهر، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از حمایت از محصولات بومی امنیتی فناوری اطلاعات و کمک به فراهم کردن بستر جایگزینی این محصولات با محصولات خارجی خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

به گزارش دیجیاتو، سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد و دارایی، امروز (۲۲ مرداد)، گزارش صورت‌های مالی شرکت رایتل مربوط به عملکرد سال مالی ۱۳۹۸ را روی کدال منتشر کرد. طبق اعلام سازمان حسابرسی، شرکت رایتل، ۱۵۶۶ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت است و پیگیری‌ها برای ورود رایتل به فرابورس ایران، فعلا بی نتیجه بوده است. سازمان حسابرسی هم‌چنین، جزییات طلبکاران عمده رایتل را نیز منتشر کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

به گزارش اخبار شرکت‌ها، مدیرعامل اسنپ گفت: هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای خروج MTN از ایران و همچنین واگذاری سهام اسنپ وجود ندارد.
طی روزهای اخیر بحث خروج شرکت MTN آفریقای جنوبی از ایران یکی از مباحث داغ محافل رسانه‌ای بود. از طرفی دیگر به دلیل اینکه MTN یکی از سهامداران عمده اسنپ محسوب می‌شود این نگرانی به وجود آمد که چه چشم‌اندازی پیش روی این سوپراپ ایرانی خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در وبینار اجلاس WSIS 2020 درباره جهان پس از کرونا و تاثیر آن بر و آینده اکوسیستم علم الکترونیکی تاکید کرد:«برای مقابله با چالش‌های ناشی از شیوع در حوزه پژوهش و تحقیق نیازمند راهکارهای جدید و به‌روز هستیم.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۲ مرداد

به گزارش پیوست، برق برج میلاد‌ مهمترین برج مخابراتی و ارتباطی کشور امروز (۲۲ مرداد) برای کمتر از نیم‌ساعت از سوی اداره برق تهران قطع شد. اداره برق دلیل این قطعی نیم ساعته را بدهی این برج به شرکت برق اعلام کرده است.

ادامه مطلب