محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

با حکم حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر علی محمد منتظری، مدیر کل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بعنوان معاون جدید راهبردی و توسعه بازار این سازمان جایگزین سید بابک ابراهیمی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

به گزارش پیوست، مدیرعامل استارت‌آپ الوپیک، پلتفرم آنلاین جابه‌جایی مرسولات، از راه‌اندازی سیستم تعیین قیمت شناور هوشمند روی الوپیک خبر داد. به گفته مهدی نائبی این سیستم درمرحله تست است و قیمت‌ها براساس شاخص‌های بسیاری مانند ترافیک، آب‌وهوا و تعداد سفیران در مناطق مختلف تعیین می‌شود و می‌تواند تا حدودی اعتراض سفیران نسبت به قیمت‌ها را رفع کند. همچنین نایبی اعلام کرد که این پلتفرم می‌خواهد فعالیت پلتفرمش را به عنوان SAAS (نرم‌افزار به عنوان سرویس) گسترش دهد. از سوی دیگر در این گفت‌وگو نائبی با صراحت کامل فضای ایجاد شده برای ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بازار را با توجه به شرایط که این روزها بورس پشت سر می‌گذارد را یک حباب دانست و اعلام کرد که الوپیک تا یک یا دو سال آینده قصد ورود به بورس را ندارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

اسنپ‌تریپ در جدیدترین اقدام خود، ویژگی ضمانت قیمت هتل را به سرویس خود اضافه کرده است.
به گزارش روابط عمومی اسنپ‌تریپ، شیوع کرونا زندگی مردم را در ابعاد گوناگون دستخوش تغییر کرده و دغدغه‌های جدیدی را در بخش‌های مختلف زندگی به وجود آورده است. در حوزه سفر، تبعات مالی بحران کرونا باعث افزایش دغدغه اقتصادی مردم برای انجام سفر شده و رعایت اصول بهداشتی در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در اولویت قرار داده است. تحقیقات بازار اسنپ ‌تریپ نشان از پررنگ شدن پارامترهای اقتصاد و بهداشت سفر برای مردم پس از شیوع کرونا دارد. این تحقیقات نشان داده است که شیوع کرونا از یک‌سو سفرها را کاهش داده و از سوی دیگر دغدغه مردم برای اطمینان از مناسب بودن هزینه سفر خود را با افزایش مواجه کرده است. با توجه به تبعات اقتصادی بحران کرونا و رکودی که با همه‌گیری این بیماری گریبان‌‌گیر بخش عمده‌ای از کسب‌وکارها شده، شاید بتوان فشارهای اقتصادی حاصل از شیوع کرونا را دلیل اصلی افزایش دغدغه مردم برای اطمینان از قیمت مناسب سفر در نظر گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ مرداد

به گزارش پیوست، پیشنهاد پرداخت ‌کارمزد خریدهای اینترنتی از طریق شرکت‌های پرداخت‌یار توسط انجمن فین‌تک به کارگروه کارمزد بانک مرکزی ارائه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای همکاری در خصوص برآورده کردن نیازمندی‌های پژوهشی مرکز ملی فضای مجازی، اعلام آمادگی کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

اجلاس فوق العاده شورای سران سازمان همکاری های فضایی آسیا – اقیانوسیه (APSCO) برگزار و دبیرکل جدید این سازمان از میان ۳ نامزد از کشورهای ایران، تایلند و چین انتخاب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

به گزارش زومیت، وزارت بازرگانی ایالات متحده ۳۸ شرکت وابسته به هواوی را به دلیل دور زدن تحریم‌ها، به فهرست سیاه خود اضافه کرد.
روز دوشنبه، خبری منتشر شد که وزارت بازرگانی ایالات متحده تحریم‌های هواوی را افزایش داده است؛ به‌نحوی‌که کار برای شرکت چینی در زمینه خرید تراشه‌های ساخت شرکت‌های آمریکایی یا هرگونه تراشه‌ای که از نرم‌افزار یا فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد، سخت‌تر شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۷ مرداد

به گزارش دیجیاتو، ظهر امروز همراه اول هم بسته‌های اینترنت که در هفته‌های گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده بودند را به اپلیکیشن همراه من برگرداند.

ادامه مطلب